پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۱-۰۸

برگزاری برنامه «شب در موزه» با تورهای ویژه موضوعی در کتابخانه و موزه ملی ملک

به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، برنامه «شب در موزه» با اجرای مجموعه تورهای ویژه موضوعی در کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه اجرای برنامه‌های نوروزی خود، ویژه برنامه شب در موزه را با 10 تور موضوعی جذاب سه‌شنبه 7 فروردین 1403 در ساعات 18 تا 21 در تالارهای موزه‌ای این مجموعه برپا کرد. 

 

این ویژه برنامه به مناسبت گرامیداشت جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن(ع) که هر ساله بر پایه وقف‌نامه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود و همچنین نوروز 1403، با همکاری موزه ملی ایران در این موقوفه در پایتخت اجرا شد.

 

این تورهای موضوعی شامل «خوشنویسی و قرآن‌نگاری»، «پزشکی سنتی و گیاهان دارویی»، «نجوم و اسطرلاب»، «آثار لاکی»، «خاندان غفاری و نقاشی دوره قاجار»، «شخصیت‌های تاریخی»، «جغرافیا در علوم اسلامی»، «تاریخ به روایت سکه»، «خوشنویسی در هنر اسلامی» و «افسانه‌ها و آیین‌های نوروزی» بود. 

 

تالارهای خوشنویسی، علوم در ایران اسلامی، آثار لاکی، خاندان غفاری، هنر و زندگی، سکه و بخش کودک کتابخانه و موزه ملی ملک، میزبان برگزاری این تورهای موضوعی با حضور جمعی از گردشگران و دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی بود. 

 

این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در دو بخش تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای خود در ایام نوروز 1403 با اجرای برنامه‌های متنوع در قالب «بهاریه ملک» پذیرای پژوهشگران و دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی به ویژه گردشگران و تهران‌گردان است.

 

علاقه‌مندان همچنان می‌توانند تا پایان روز پنج‌شنبه نهم فروردین ماه، از ساعت 10 تا ساعت 17، از این برنامه‌های نوروزی بهره‌مند شوند.

 

شایان ذکر است، این مجموعه فرهنگی توسط حاج حسین آقا ملک واقف بزرگ معاصر کشور در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» آماده خدمات‌رسانی به اهل تاریخ و هنر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی