پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۹

آماده‌باش پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی ویژه شب‌های قدر

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آماده‌باش کامل پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی و دارالشفای امام(ع) برای ارائه خدمات درمانی به بیماران اورژانسی در مراسم شب‌های قدر این آستان مقدس خبر داد.

دکتر مهدی سلطانی‌فر با اعلام این خبر در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور پرشور زائران و مجاوران در مراسم پرفیض شب‌های نزول قرآن بارگاه ملکوتی رضوی و در راستای حفظ سلامتی و آرامش آن‌ها، بیش از 500 نیروی فوریت‌های پزشکی با همکاری نهادهای مختلف به منظور ارائه خدمات اورژانس به بیماران در این مراسم هر شب حضور خواهند داشت. 

وی گفت: آماده‌باش نیروهای فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی همزمان با برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس آغاز می‌شود و تا یک ساعت پس از پایان این مراسم ادامه خواهد داشت. 

 

فعالیت بیش از 60 پایگاه ثابت و سیار

دکتر سلطانی‌فر بیان کرد: در این راستا، 20 پایگاه ثابت فوریت‌های پزشکی و بیش از 40 پایگاه سیار با همکاری تیم‌های واکنش سریع در گوشه و کنار اماکن متبرکه رضوی آماده خدمات‌رسانی به بیماران اورژانسی زائر و مجاور در شب‌های قدر خواهند بود. 

وی با تأکید بر فعالیت دو بیمارستان سیار در جوار حرم مطهر حضرت رضا(ع) همزمان با مراسم شب‌های قدر افزود: همچنین افزون‌بر 40 دستگاه آمبولانس و 5 دستگاه موتورلانس در این شب‌های پرفضیلت در اماکن متبرکه رضوی مستقر خواهند بود. 

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: تلاش شده خدمات درمانی به بیماران اورژانسی در پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر از جمله مرکز مجهز صحن امام حسن مجتبی(ع) ارائه شود، اما در صورت نیاز بیماران برای دریافت خدمات تکمیلی پزشکی با آمبولانس‌های مستقر در اماکن متبرکه به بیمارستان‌های سطح شهر مشهد منتقل می‌شوند. 

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اورژانس 115، سپاه پاسداران، هلال احمر، خادمین سلامت رضوی، مدیریت عالی حرم مطهر رضوی، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و بنیاد کرامت رضوی، از جمله نهادهای همکار این مؤسسه برای خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران در شب‌های نزول قرآن هستند.

 

تقویت خدمات دارالشفای امام(ع)

در ادامه دکتر سلطانی‌فر گفت: دارالشفای امام(ع) در جوار بست شیخ طوسی حرم مطهر نیز با تقویت نیرو در بخش‌های مختلف از جمله پزشکان عمومی، اورژانس و تزریقات، پانسمان و سرم‌تراپی، آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به بیماران است همچنین دو بخش آزمایشگاه و رادیولوژی آن نیز در شب‌های قدر فعال خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی نیز از طریق تماس با شماره‌ داخلی 2424 و شماره‌ عمومی 32002424، در تمام ساعات شبانه‌روز آماده‌ ارائه‌ خدمات به بیماران اورژانسی در این آستان مقدس است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی