پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۰۹

صحن و سرای رضوی مهیای میزبانی از زائران در شب‌های قدر

به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت مولی الموحدین امام علی(ع) و شب‌های قدر، صحن و سرای رضوی سیاه‌پوش و با اتخاذ تمهیدات ویژه مهیای میزبانی از خیل پرشور زائران و مجاوران عزادار در این ایام می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، در آستانه نوزدهم ماه مبارک رمضان، بارگاه ملکوتی عالم آل محمد(ع) به سنت هر ساله در عزای ایام شهادت نخستین امام شیعیان حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با کتیبه‌آرایی ویژه، رخت عزا بر تن خواهد کرد و آماده برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر و برنامه‌های ایام سوگواری علوی می‌شود.

 

سیاهپوشی با 2100 مترمربع کتیبه و پرچم

در این راستا پیش‌بینی شده است سیاهپوشی حرم مطهر رضوی به مناسبت ایام شهادت مولا علی(ع) با استفاده از حدود دو هزار و 100 مترمربع کتیبه‌ مناسبتی و پرچم‌ سیاه توسط خادمان این آستان مقدس انجام شود.

بدین‌ترتیب 4 کتیبه مناسبتی بزرگ که عبارت‌هایی متناسب با حال و هوای این ایام بر روی آن‌ها نقش بسته است، بر بلندای ایوان صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و گوهرشاد نصب می‌شود.

نصب کتیبه‌های دیواری مشکی در صحن‌های مختلف مرکزی و پیرامونی و پرچم‌های مشکی در میانه صحن پیامبر اعظم(ص)، از دیگر اقدامات سیاهپوشی ایام عزاداری علوی این سرای ملکوتی است.

در این میان، نصب کتیبه و پارچه مشکی در ارتفاعات حرم مطهر همچون دور گلدسته‌های صحن‌های گوهرشاد و انقلاب اسلامی، ساعت صحن‌های آزادی و انقلاب، سقاخانه‌ها و نقاره‌خانه، میزان سیاهپوشی این ایام را در نظر زائرانی که برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت انیس‌النفوس(ع) و شرکت در مراسم‌های مذهبی به حرم مطهر مشرف می‌شوند، دوچندان خواهد کرد.

 

توزیع یک میلیون و 200 هزار بطری آب معدنی

همچنین به منظور میزبانی شایسته از دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) در مراسم پرفیض شب‌های قدر بارگاه ملکوتی امام مهربانی‌ها(ع) در مجموع یک میلیون و 200 هزار بطری آب معدنی تهیه شده است که در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان بین زائران و مجاوران در اماکن متبرکه توزیع خواهد شد.

تمهیدات لازم در خصوص تأمین و توزیع سایر اقلام مصرفی همچون لیوان یکبار مصرف و... نیز باتوجه به هم‌زمانی ماه رمضان و ایام نوروز 1403 و حضور گسترده دلدادگان امام هشتم(ع) در این آستان مقدس اتخاذ شده است، به طور نمونه به تهیه یک میلیون مُهر نماز برای استفاده نمازگزاران می‌توان اشاره کرد.

 

فرش‌آرایی حداکثری با توجه به وضعیت جوی هوا

فرش‌آرایی اماکن متبرکه رضوی در ایام عزاداری شهادت امام علی(ع) به ویژه در شب‌های قدر نیز به صورت حداکثری با توجه به حضور پرشور زائران در حرم مطهر و شرایط آب و هوایی در صحن‌های مرکزی و پیرامونی، بست‌ها و حریم حرم در دستور کار قرار دارد.

 

تقویت نیرو در بخش‌های خدمات‌رسان

بخش‌های مختلف خدمت‌رسان حرم مطهر رضوی نظیر بخش‌های تنظیف، امداد و صندلی چرخدار و زائربرهای برقی و دفاتر امانات وسایل، دفاتر امانت نقدی و اشیای ارزشمند، دفاتر تحویل صندلی چرخدار امانی، دفاتر شبانه‌روزی پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفتر اشیای پیداشده و پایگاه‌های فوریت پزشکی نیز با اتخاذ تدابیر لازم و تقویت نیرو، آماده ارائه خدمات به زائران و مجاوران در شب‌های قدر هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی