پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۱۰

نوجوانان زائر و مجاور میهمان محفل قرآنی«بهار قرآن، بهار زندگی» شدند 

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در آستانه شب‌های پر خیر و برکت قدر، محفل قرآنی«بهار قرآن، بهار زندگی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در آستانه شب‌های قدر جمعی از نوجوانان زائر و مجاور حرم مطهر رضوی در محفل قرآنی «بهار قرآن، بهار زندگی» شرکت کردند و از برنامه‌های قرآنی حرم مطهر رضوی بهره‌مند شدند. 

در این محفل نورانی که در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار شد، در ابتدا ابوالفضل حسن بیگی و یاسین غلامی؛ از قاریان نوجوان آستان مقدس حضرت رضا(ع) آیاتی از کلام الله مجید را با صوتی زیبا و دلنشین تلاوت کردند. 

تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط قاریان نوجوان آستان مقدس رضوی؛ محمد مهدی گریوانی و محمدرضا شفیعی از دیگر برنامه‌های این محفل قرآنی بود که این قاریان در هنگام تلاوت مورد تمجید حاضران قرار گرفتند. 

همچنین در این محفل قرآنی با برگزاری کرسی تفسیر همراه بود، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین نیازجو از کارشناسان قرآنی در این محفل قرآنی که با اشاره به آیه 199 سوره مبارکه اعراف «خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ» بیان کرد: این آیه کاملترین آیه در مورد اخلاق اسلامی است. 

وی تصریح کرد: این آیه شامل سه توصیه  خداوند در قرآن کریم برای مزین شدن فرد به اخلاق قرآنی است که این توصیه‌ها عبارتند از: گذشت و بخشش، فرمان دادن به کارهای خوب و پسندیده و روی گرداندن از افراد جاهل و نادان. 

حجت‌الاسلام نیازجو اظهار کرد: ﻭﻗﺘﻲ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ حضرت محمد(ص) ﺍﺯ فرشته وحی نحوه عمل به این آیه را سوال کرد و جبرئیل گفت برای عمل به این آیه ﺍﺯ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻇﻠﻢ ﻛﺮﺩﻩ ﺩﺭ ﮔﺬﺭ، ﺑﻪ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻣﺤﺮﻭم ﻛﺮﺩﻩ ﻋﻄﺎ ﻛﻦ ﻭ ﺑﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻗﻄﻊ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﻛﻦ.

اجرای مسابقه فرهنگی ـ قرآنی و اهدای جوایز متبرک از سوی آستان مقدس رضوی از دیگر بخش‌های این محفل قرآنی بود. 

گفتنی است؛ محفل قرآنی «بهار قرآن، بهار زندگی» در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت از ساعت 16:15 الی 17:30 در محل دارالقرآن الکریم میزبان نوجوانان زائر و مجاور علاقه‌مند به محافل و فعالیت‌های قرآنی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی