پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نجوای «زائران رضوی» در سوگ شهادت شاه نجف
۱۴۰۳-۰۱-۱۲

ز کودکی خادم این تبار محترمم

مراسم باشکوه دومین شب قدر همزمان با شب شهادت مولای متقیان علی ابن ابیطالب علیه السلام، با استقبال خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) از حضور گسترده عزاداران علوی در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش آستان نیوز، امشب شال سیاه عزای علوی بر گردن خادمان و زوار علی ابن موسی الرضاست و بزرگترین گردهمایی شیعه در شهر مشهدالرضا(ع) در حال برگزاری است و خدام در ورودی های بهشت هشتم دست ارادت به سینه به میهمانان این سوگواره تسلیت می‌گویند. 

 

بچه محله های امام رضا(ع) از گوشه گوشه‌ی شهر رهسپار حرم شدند تا خودشان را به سوگواره شهادت علی ابن ابیطالب(ع) در حرم مطهر رضوی برسانند و زائران نیز از سراسر کشور آمده‌اند تا سلام، ارادت و تسلیت‌شان را به امام مهربانی عرضه کنند. 

 

بیرق و پرچم عزاداری در صحن و رواق‌ها افراشته و زوار با دلهای ماتم زده آمده‌اند تا به این مناسبت عظمت و کمالات امام اول شیعیان را بازخوانی کنند و در این میان حضور کودکان و نوجوانان تصاویر بی‌نظیری را خلق و یادآور این جمله است که «ز کودکی خادم این تبار محترمم».

 

امشب در آیین عزاداری در بارگاه سراسر نور امام هشتم، همه آمده‌اند از پیر و جوان تا زنان و کودکان که قدردان بزرگواری بزرگمردی باشند که در تاریخ جهان، یتیم نوازیش بی مثال و شجاعت، عدالت و صلابتش بی نظیر است.

 

صحن پیامبر اعظم مفروش شده است و مداحان و خادمان آماده‌اند تا دلهای عزادار را تا ملکوت اعلی پرواز دهند و ندای «أَشْهَدُ أَنَّ عَلیَّاً وَلّی اللّه» را با صلابت تر از همیشه به جهانیان یادآور شوند.

 

آیین عزاداری امام علی علیه السلام با نوای ملکوتی قرآن و صوت حزین«احمد ابوالقاسمی» قاری برجسته قرآن آغاز و در ادامه «حاج محمود کریمی»، مداح برجسته کشورمان، دعای پرفیض جوشن کبیر را قرائت می‌کند و با روضه خوانی زائران را تا عرش اعلی می‌برد. 

 

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه و دانشگاه نیز امشب بر منبر بارگاه رضوی می‌نشیند و در این محفل نورانی با سخنانی پندآمیز، قلوب مومنان را متوجه انوار الهی خواهد کرد و در پایان مراسم «قرآن به سر» برگزار خواهد شد.

 

امشب، شب زنده داران در این بارگاه، با امید به بخشش الهی، در بهترین شب سال، مانند کبوتران، سبکبال از درگاه توبه گذر و "الغوث" " الغوث" پروردگار را می‌خوانند، تا سحرگاه همه از سرای ثامن الحجج(ع) آرام و سبک بار رهسپار خانه هایشان شوند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی