پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۱۳

آغاز سخنرانی دومین شب قدر در حرم مطهر رضوی

پس از اتمام دعای جوشن کبیر با نوای حاج محمود کریمی، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی از وعاظ معروف کشورمان در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

به گزارش آستان نیوز، سخنرانی مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی دقایقی پیش با ایراد سخنان حجت الاسلام رفیعی با حضور خیل عظیم زائران و عزادارن رضوی شروع شد.

 وی با اشاره به خطبه 45 نهج‌البلاغه بیان کرد: در این خطبه حضرت چهار ویژگی افرادی که می‌توانند با داشتن این ویژگی‌ها او را یاری کنند، بیان کرده است. 

خطیب حرم مطهر رضوی صریح کرد: ایشان در این خطبه فرموده‌اند: «... اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ» یعنی شما می‌توانید با ورع، اجتهاد، عفت و راستی من را یاری کنید بنابراین اولین روش برای یاری رساندن به امام زمان در هر عصری «ورع» است. 

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: اول و آخر دین ورع است و معنای ورع، پرهیزگاری و دوری از گناه است لذا انسان باید زمانی که در معرض ارتکاب گناه قرار می‌گیرد به خاطر خدا از انجام آن گناه بپرهیزد و رعایت تقوا باید تنها به خاطر خدا باشد و ما نباید دینداری خود را منوط به عملکرد دیگران و به ویژه مسئولان و یا افراد سرشناس و سایر مردم کنیم. 

وی بیان کرد: شیطان در سه جا حضور بسیار پر رنگی دارد و ما اگر در این سه موقعیت ورع و تقوای الهی نداشته باشیم قطعا در دام شیطان اسیر خواهیم شد که این سه جا عبارت از موقع خشم و غضب، در هنگام قضاوت کردن بین دیگران و سوم در هنگام خلوت دو نامحرم است. 

سخنران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: دومین راه برای یاری رساندن به امیرالمومنین(ع) طبق این خطبه، «اجتهاد» یعنی تلاش برای دینداری و سومین راه نیز «عفت» و پاکدامنی و سومین راه «سِداد» یعنی راستی و درستی در رفتار و گفتار است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی