پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور سوگواران علوی؛
۱۴۰۳-۰۱-۱۳

ویژه برنامه شام شهادت مولای متقیان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

ویژه برنامه شام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور خیل عزاداران علوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با شام شهادت مظلومانه شاه مردان، مولای عارفان؛ حضرت علی بن ابیطالب(ع) ویژه برنامه ای از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در رواق امام خمینی (ره) این آستان مقدس برگزار شد.

این ویژه برنامه‌ ساعت 20:30 با قرائت دعای افتتاح و مرثیه سرایی و ذکر مصیبت امیرالمومنین(ع) با نوای ذاکر و مداح اهل بیت(ع) مهدی نیکبخت آغاز شد.

آیت الله محمدمهدی شب زنده‌دار در این مراسم ضمن تسلیت شهادت جانسوز امام علی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه تفسیر سوره مبارکه ممتحنه که از دهه دوم ماه مبارک رمضان توسط این مفسر قرآنی آغاز شده است، بیان کرد: خداوند در این سوره ما را از دوستی و مودت با کفار برحذر داشته است.

وی تصریح کرد: در این سوره از حضرت ابراهیم(ع) و گروندگان به آن حضرت به عنوان الگویی نیکو و حَسن برای مبارزه با دشمنان اسلام معرفی شده اند. 

این مفسر قرآنی با اشاره به آیه هفتم این سوره مبارکه؛«عَسَى اللَّهُ أَنْ يَجْعَلَ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الَّذِينَ عادَيْتُمْ مِنْهُمْ مَوَدَّةً وَ اللَّهُ قَدِيرٌ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» اظهار کرد: در این آیه خدای متعال این نوید را به مسلمانان می‌دهد که اگر چه دشمنانی برای شما و خدا وجود دارد ولی خداوند قادر با قدرتی که دارد می‌تواند این دشمنی و عداوت را تبدیل به دوستی و مودت کند. 

وی اضافه کرد: صِرف اختلاف دین و مذهب دلیل بر دشمنی ما با غیر مسلمان ها نیست و تا زمانی که آنها اذیت و آزاری برای ما ندارند دلیلی برای دشمنی با آنها وجود ندارد و دشمنی ما با آنها زمانی آغاز می‌شود که با ما ستیزه کنند لذا ما امروز هم با مردم آمریکا و انگلیس دشمنی نداریم بلکه دشمنی و عداوت ما با سردمداران زورگو و سلطه گر این کشور ها است. 

آیت الله شب زنده دار در ادامه به برخی از وصایای امیرالمومنین(ع) که در کتاب نهج البلاغه آمده است اشاره و بیان کرد: آن حضرت امت اسلامی را به عمل به دستورات قرآن کریم، رسیدگی به ایتام و رعایت حقوق همسایه سفارش کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم عزاداران علوی با گوش سپردن به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت امیرالمومنین(ع) که توسط رضا نظامی از ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) بر مظلومیت اول مظلوم عالم اشک ماتم ریختند و ویژه برنامه شام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با حضور خیل عزاداران علوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد. بهترین سلام ها و درودها را از حریم قدس رضوی راهی آستان ملکوتی علوی کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با دو خانواده خاص و خیرخواه مشهدی 
تولیت آستان قدس رضوی در منزل دو خانواده خیرخواه مشهدی که علی‎رغم برخورداری از دو فرزند، سه کودک با شرایط خاص را به…

تلویزیون اینترنتی