پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۱۸

رشد 30 درصدی رزمایش مهربانی خادمیاران ساوجی در ماه ضیافت الهی

همزمان با ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید تعداد 735 بسته معیشتی بین خانواده‌های تحت پوشش کانون‌های عمومی خدمت رضوی شهرستان ساوه توزیع شد که نشان از رشد 30 درصدی از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش آستان نیوز از مرکزی؛ سیدرضا طباطبایی دبیر کانون‌های خدمت رضوی این شهرستان گفت: در ماه مبارک رمضان تعداد 110 بسته معیشتی شامل اقلام اساسی به همت خادمیاران رضوی کانون عمومی موکب محبان امام رضا (ع) این شهرستان به ارزش 495 میلیون تومان و تعداد 1 هزار و 500 جفت کفش و پوشاک در قالب پویش جامه مهربانی به ارزش 430 میلیون تومان همراه با یک گوسفند قربانی در ابتدای ماه و 400 پرس غذای گرم در شب ولادت امام حسن (ع) توزیع شد.
وی ادامه داد: همچنین ۷۲ بسته معیشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان، 50 دست لباس نو، 30 جفت کفش و ذبح دو راس گوسفند، پرداخت هزینه دارو و نیز افطاری مومنامه در شب‌های رمضان و لیالی قدر توسط کانون عمومی خدمت رضوی امام رضا (ع) انجام شده است.
وی بیان کرد: همچنین 110 بسته به ارزش 110 میلیون تومان، طبخ 600 پرس غذای گرم زرشک پلو با مرغ در شب شهادت حضرت علی(ع) و برپایی روضه خیابانی با توزیع 150 پک افطاری مومنامه، ذبح دو راس قربانی، توزيع افطاري بين دانش آموزان دبستان شهيد غفاري و نیز برگزاري سلسله جلسات سه شنبه مهدوي همراه با روضه خوانی و افطاری از دیگر فعالیت‌های کانون خدمت رضوی حجت بن الحسن العسکری (ع) بوده است.
طباطبایی همچنین گفت: توزیع 78 بسته معیشتی به ارزش 29 میلیون تومان توسط کانون عمومی خدمت رضوی امامزاده اسحاق (ع) و 252 جفت کفش به ارزش ریالی 110 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان صورت گرفته است. علاوه بر اینکه مراسم جزخوانی همراه با افطاری مومنامه هر شب با اقامه نماز جماعت به همت خادمیاران و یاوران برای افزون بر 500 نفر انجام شده است. 
وی برپایی غرفه بازی برای نوجوانان و کودکان در خیمه گاه معرفت با وسایلی همچون تنیس، راکت، ایکس باکس، نقاشی، و اسباب بازی، راه اندازی چایخانه حضرتی امام رضا (ع) به مدت سه شب در شب‌های قدر با حضور خادمیاران و پذیرایی با چای، دمنوش، کیک، خرما، شکلات و لقمه، کمک مالی بصورت قرض برای اعزام 13 نفر زائر اولی به مشهد به مبلغ 10 میلیون تومان طی دو مرحله را از دیگر فعالیت های این کانون برشمرد.
طباطبایی با اشاره به توزیع 28 بسته معیشتی به ارزش 39 میلیون و 200 هزار تومان توسط کانون خدمت رضوی نذر و وقف اظهار کرد: توزیع ۹۶ بسته معیشتی به ارزش 67 میلیون و 200 هزار تومان، طبخ و توزیع ۹۰۰ پرس غذای گرم چلوکباب کوبیده همزمان با لیالی قدر و 200 پرس شعله زرد، توزیع ۱۵ دست لباس، کیف و کفش، ذبح یک راس گوسفندقربانی و 88 کارت نان از جمله فعالیت شاخص کانون حوزه علمیه فاطمه زهرا (س) بوده است.
وی بیان کرد: توزیع 30بسته معیشتی جمعا به ارزش ۲۷ میلیون تومان، افطاری مومنانه نمازگزاران مسجد ابوذر به مدت 18 شب، اعطای وام و کمک بلاعوض به خانواده‌های نیازمند جمعا حدود 10 میلیون تومان، ضمانت مالی با تقدیم وثیقه ملکی برای مرخصی یک زندانی به مناسبت سال نو و ماه رمضان به ارزش یک میلیارد تومان، مشارکت در برپایی مراسم احیای لیالی قدر مسجد ابوذر و پذیرایی از شرکت کنندگان و برپایی روضه خانگی از جمله فعالیت‌های کانون عمومی مسجد ابوذر است.
وی گفت: توزیع ۱۱۰ بسته معیشتی به ارزش 132 میلیون تومان، توزیع پوشاک برای ۵۰ نفر از نیازمندان برای هر نفر۳ میلیون، توزیع ۲۰جفت کفش برای نیامندان به ارزش هرکفش ۷۵۰ هزار تومان، واریز ۳میلیون برای ایتام از فعالیت‌های کانون علوی واقع در شهرک علوی بوده است.
طباطبایی با اشاره به فعالیت سایر کانون‌های عمومی و تخصصی نیز گفت: سایر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان نیز با مشارکت در برنامه‌های ماه مبارک رمضان حال و هوای امام رضایی به اجرای برنامه‌ها بخشیده و موجب ارتقای کیفیت آنها شدند.
وی تصریح کرد: برگزاری برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی و قرائت زیارت امین الله، ارائه خدمات تخصصی کانون سلامت به روزه داران و شرکت کنندگان در مراسم لیالی قدر بقاع متبرکه، ارائه خدمت با ویلچر توسط خادمیاران در اماکن برپایی لیالی قدر، مشارکت خادمیاران و یاوران رضوی در برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر و پذیرایی از عزاداران و روزه دارن در شب‌های 19 و 21 و 23 رمضان بخش دیگری از فعالیت کانون‌ها بوده است.
طباطبایی همچنین کمک نقدی به نیازمندان و ایتام و نیز پول نان، کمک به تهیه جهیزیه مبلغ ۳ میلیون، کمک برای درمان بیماران و به مردم غزه اعطاء وام به نیازمندان را از فعالیت‌های کانون تخصصی بانوان و خانواده بیان کرد و افزود: توزیع ۴۱ بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۶ میلیون و ۷۰۹ هزار تومان، توزیع ۵۳ بسته مواد غذایی گوشت و برنج و رب در سالروز شهادت امیر المومنین (ع) بین نیازمندان به ارزش ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، توزیع ۸ بسته مواد غذایی در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان به ارزش ۹ میلیون، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب هر هفته در امام زاده سید اسحاق (ع)، همکاری با خادمان امام زاده سید اسحاق (ع) برای پذیرایی و انتظامات عزاداران در شب‌های قدر، بسته بندی ۶ هزار میوه با همکاری خادمان امام زاده سید اسحاق برای پذیرایی از عزاداران در شب‌های قدر و برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن و تفسیر و بیان احکام هر روز در حسینیه قمر بنی هاشم بخش دیگری از فعالیت‌های کانون تخصصی بانوان و خانواده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی