پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۱۹

پیام مدیرعامل بیمارستان رضوی به مناسبت «روز جهانی بهداشت و هفته ملی سلامت»

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت و هفته ملی سلامت 1403، بر سیاست سلامت محوری و توجه این بیمارستان به تحقق شعار سال 2024 میلادی سازمان جهانی بهداشت؛ «سلامتی حق من است»، تأکید کرد.

به گزارش آستان نیوز، متن پیام دکتر محسن محور به شرح زیر است:

حقوق سلامتی علاوه‌بر دریافت خدمات سلامت، ارتباط تنگاتنگی با تحقق سایر حقوق بشر از جمله حق زندگی، غذا، مسکن، کار، تحصیل، حریم خصوصی، دسترسی به اطلاعات، آزادی اجتماعی و نظایر آن دارد.

برای تحقق شعار؛ «سلامتی حق من است» نیز باید خدمات سلامت دارای چهار ویژگی مهم شامل قابلیت دستیابی، دسترسی بدون تبعیض، مقبولیت و کیفیت باشد.

پوشش همگانی سلامت مبتنی بر مراقبت‌های بهداشتی اولیه به کشورها کمک می‌کند تا با اطمینان از دسترسی عادلانه و مقرون به صرفه همه مردم به خدمات بهداشتی، حقوق سلامتی افراد را محقق کنند.  

توجه ویژه به حقوقی نظیر غربالگری سلامت متناسب با توانمندی‌های انحصاری بدن هر فرد، دریافت اطلاعات مراقبتی با تصمیم و رضایت آگاهانه به‌همراه مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سلامت و ایمنی از رفتارهای آسیب‌رسان، از جمله مصادیق این شعار است که این موارد در مراکز درمانی در قالب منشور حقوق بیمار مورد عنایت ویژه است.

بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز به تعهدات خود در زمینه حقوق سلامتی پایبند است تا از دسترسی مداوم و بدون تبعیض به خدمات بهداشتی با کیفیت ایمن و مؤثر و عوامل تعیین‌کننده سلامت، اطمینان حاصل کند.

برای رسیدن به این هدف، این بیمارستان از حقوق سلامتی و سایر حقوق بشر مرتبط با سلامت از طریق پویش‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی جامعه در مورد حقوق بشر مرتبط با سلامت و تسهیل دسترسی به خدمات سلامت برای گروه‌های مختلف جامعه در هر سن، جنس، وضعیت اجتماعی- اقتصادی و توسعه تجهیزات به همراه دسترسی به فناوری پیشرفته سلامت حمایت می‌کند.  

گسترش سلامت همگاني از طریق آموزش برای ارتقاي فرهنگ و سواد سلامت، توجه به امنيت غذا و تغذيه با تأمين سبد مطلوب غذايي برای كاهش سوء تغذيه در اقشار نيازمند، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به گروه‌های آسیب‌پذیر، كاهش مخاطرات محيط كار و آلاينده‌هاي هوا، آب، خاک با حرکت در مسیر بیمارستان سبز، بدون دخانیات و ارتقاءدهنده سلامت و نیز فراهم کردن امکان ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، توانبخشی و تسکینی نوین، از مصادیق پایبندی به این تعهدات در بیمارستان رضوی است.

این بیمارستان همچنین از طریق همکاری در پذیرش بیماران EMS، پذیرش بیمه‌های پایه و تکمیلی، اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی به مناطق کم‌برخودار و ارائه خدمت به مراجعین از سراسر جهان به‌ویژه کشورهای کم‌برخودار همسایه، زمینه‌های تحقق این شعار را نیز فراهم می‌کند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی