پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:
۱۴۰۳-۰۱-۲۰

باغات متراکم مزرعه نمونه در کشور نمونه و منحصربه‌فرد است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از کشت‌ و صنعت مزرعه نمونه گفت: باغات متراکم و دارای سایبان سیب و گلابی مزرعه نمونه در کشور منحصربه‌فرد است.

به گزارش آستان نیوز، فریبرز عباسی در این بازدید، تجهیز اراضی و باغات این کشت و صنعت به نسل جدید سیستم‌های آبیاری را اقدامی ارزشمند از سوی آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: در مزرعه نمونه، علاوه‌بر استفاده از سیستم زیرسطحی برای آبیاری باغات و مزارع یونجه، از تکنولوژی‌های جدید برای تصفیه آب و سیستم تحت فشار تیپ در سطح اراضی بهره گرفته شده است که باید از این تجارب در سایر بخش‌ها نیز استفاده کرد.

 

او با اشاره به محدودیت منابع آبی و تغییر اقلیم صورت گرفته در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش مستمر بارندگی و گرم‌تر شدن هوا در سال‌های اخیر، چاره‌ای جز استفاده بهینه از منابع آبی نداریم.

 

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در کشور، استفاده از سیستم‌های جدید را یکی از راه‌های مدیریت منابع آبی عنوان کرد و افزود: این سامانه‌ها تکنولوژی‌های جدیدی هستند که در همه کشورها از جمله کشورهای پیشرفته بکار می‌رود، به گونه‌ای که بیش از ۵۷ درصد اراضی آبی در این کشورها به انواع سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

 

او ادامه داد: در ایران هم از حدود ۸/۵(هشت ممیز پنج دهم) میلیون هکتار اراضی آبیاری، نزدیک به ۳ میلیون هکتار به انواع سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده است.

 

عباسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت بهینه منابع آبی کشور اظهار کرد: در دیداری که چند ماه پیش رهبر معظم انقلاب با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند، ایشان برای چندمین بار در یکی دو سال گذشته بر لزوم توسعه سیستم‌های نوین آبیاری تاکید کردند که این امر جزء برنامه های وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار دارد.

 

او ادامه داد: یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تشکیل کمیته‌ای در دولت به منظور بررسی و ارائه راهکارهای استفاده بهینه از آب و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در کشور است که در حال پیگیری این موارد از طریق معاون اول رئیس جمهور هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی