پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مفسر و پژوهشگر قرآنی عنوان کرد؛
۱۴۰۳-۰۱-۲۰

انجام واجبات و ترک محرمات، بهترین راه برای رسیدن به مقام قرب الهی

یک مفسر قرآنی گفت: انجام واجبات و ترک محرمات، بهترین راه برای رسیدن به مقام قرب الهی است.

به گزارش آستان نیوز، آیت‌الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار در ویژه برنامه «بهار بندگی» و بیان تفسیر قرآن کریم حرم مطهر رضوی در ایام ماه مبارک رمضان که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: انجام واجبات و ترک محرمات، باعث می‌شود هرگز از مرگ ترس و هراسی در دل نداشته باشیم و هرگاه مرگ به سراغ ما آمد آن را با آغوشی باز بپذیریم.

وی تصریح کرد: انجام واجبات یعنی اینکه هر آنچه که خداوند متعال بر ما واجب کرده است مانند نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر، حج و ... را انجام دهیم و در صورتی که برایمان امکان دارد از افراد مستضعف نیز دستگیری کنیم و در کمک کردن به اقشار ضعیف جامعه کوشا باشیم.

این کارشناس قرآنی اظهار کرد: ترک محرمات یعنی از انجام هر آنچه که خداوند برای ما حرام کرده مانند دروغ، تهمت، غیبت و ... اجتناب کنیم در این صورت است که برای انتقال به سرای آخرت هیچگونه نگرانی نباید داشته باشیم چرا که انجام واجبات و ترک محرمات موجب خشنودی خدا از ما می‌شود.

وی افزود: انسان باید نفس خود را به گونه‌ای تربیت کند که همیشه آمادگی پذیرش مرگ را داشته باشد از جمله مواردی که باعث می‌شود همیشه برای مرگ آمادگی داشته باشیم، داشتن اخلاق حمیده و نیکو است.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار با بیان اینکه انسان تربیت شده در مکتب اهل‌بیت(ع) همواره اخلاقی نیکو دارد، اظهار کرد: از جمله مصادیق اخلاق پسندیده و نیکو کظم غیظ و فروبردن خشم، انصاف در معاملات و قضاوت، مهربانی و عصبانی نشدن، سلام کردن به دیگران و ... است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در اخلاق اسلامی بسیار اهمیت دارد، این است که در برخورد با دیگران سعی کنیم ابتدا ما سلام کنیم و منتظر سلام کردن دیگران نمانیم چراکه ائمه معصومین(ع) به ویژه علی بن ابیطالب(ع) در انجام این کار بسیار کوشا بودند و حتی به بچه‌های کوچک هم سلام می‌کردند.

این مفسر و پژوهشگر قرآنی با اشاره به اینکه در ایام پایانی ماه مبارک رمضان هستیم، بیان کرد: در این روزها و در این ساعات روحانی باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر تا کنون نتوانستیم از فیوضات این ماه پر خیر و برکت بهره‌ ببریم در باقیمانده این ماه مشمول رحمت الهی شویم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی