پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت خادمیاران رضوی؛
۱۴۰۳-۰۱-۲۰

طرح حُسنا برای تامین جهیزیه عروس آران و بیدگلی اجرا شد

با همت خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی بخشی از جهیزیه عروس آران و بیدگلی در قالب طرح حسنا (حامیان سنت نبوی ازدواج) در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) راهی خانه بخت شد.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان، دبیر کانون‌های خدمت رضوی آران و بیدگل گفت: به همت کانون خدمت رضوی تخصصی بانوان و خانواده رضوی شهرستان، کمک مردم شهرستان و مشارکت بنیاد کرامت آستان قدس رضوی پنج قلم کالای اساسی جهیزیه شامل اجاق گاز، یخچال، جاروبرقی، لباسشویی و یک تخته فرش ۱۲ متری در قالب طرح حُسنا در شب تولد امام حسن مجتبی (ع) تحویل نوعروس شد.
عباس آذرباد افزود: هزینه جمع آوری شده ۱۷۰ میلیون ریالی خادمیاران رضوی با مشارکت عموم مردم و بانیان نیکوکار در سه مناسبت ایام فاطمیه، دهه پایانی صفر و دهه اول محرم به حساب بنیاد کرامت رضوی واریز و اجناس از مشهد برای نوعروس آران و بیدگل ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه طبق رسم دیرینه و آیین سنتی مردم آران و بیدگل بردن هدیه برای نوعروس در نیمه ماه مبارک رمضان به یُمن میلاد کریم آل طه مرسوم است اظهار کرد: کانون‌ تخصصی بانوان و خانواده رضوی این شهرستان نیز جهیزیه نوعروس آران و بیدگلی را در شب میلاد کریم اهل بیت(ع) تقدیم این نوعروس کرد تا زندگی مشترکش را با هدیه امام مهربانی‌ها متبرک و آغاز کند.
آذرباد تصریح کرد: اجرای طرح حُسنا برای تامین جهیزیه با جمع‌آوری مستمر پول‌های اندک و قطره قطره از دریای سخاوت و همدلی مردم در هم‌افزایی با خادمیاران علاوه بر تحکیم بنیاد خانواده اقدام ارزشمندی برای ایجاد ازدواج آسان و سریع جوانان و شروع زندگی مستقل آنها سرشار از شور و شعف و نور و سرور رضوی است.
به گفته وی، طرح حُسنا در گام نخست، با هدف شبکه‌سازی خادمیاران و احیای سنت وساطت در ازدواج و در گام دیگر، برای تامین جهیزیه نوعروس‌ها اجرا می‌شود.
طرح حُسنا در راستای شبکه‌سازی و مهارت‌افزایی واسطین ازدواج با رویکرد ارتقا و بهبود (نگرش، دانش و مهارت) مبتنی بر آموزه‌های دینی و رضوی و تامین جهیزیه نوعروسان از طریق شبکه خادمیاری آستان قدس رضوی در تمام کانون خدمت رضوی کشور اجرا می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی