پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در سال 1402 صورت گرفت؛
۱۴۰۳-۰۱-۲۱

موفقیت شرکت کسب و کار رضوی در استقرار سامانه تامین مالی جمعی 

شرکت کسب و کار رضوی در سال 1402 با تمرکز بر کمک به توسعه کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال پایدار، پروژه‌های مختلفی را برای حمایت از استارت آپ‌ها، تولید بدون کارخانه محصولات، سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناوری و نوآوری، توسعه محصولات مرتبط با عطر و سوغات رضوی و... دنبال کرد.

به گزارش آستان نیوز، یکی از دستاوردهای دانش‌بنیانی این شرکت در حوزه اقتصادی و مالی طی سال گذشته، استقرار سامانه تامین مالی جمعی و به دنبال آن اجرای طرح‌های تامین مالی 3 پروژه در سکوی تامین مالی جمعی رضوی است که امکان سرمایه‌گذاری و مشارکت با ریسک پایین و سودآوری بالا برای عموم مردم و سهام‌داران خرد فراهم کرده است.
 

حمایت از استارت‌آپ‌ها و کمک به توسعه کسب‌ وکارهای خرد
شرکت کسب و کار رضوی به عنوان پشتوانه‌ای دانش‌بنیان برای فعالیت کسب و کارهای خرد، سال ۱۴۰۲ نیز حمایت از استارت آپ‌ها و کسب و کارهای خرد را در دستور کار قرار داد که انسجام تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان در حوزه عطر و سوغات رضوی و ترکیب توانمندی‌های آن‌ با طرح‌های شرکت، یکی از این نمونه‌هاست.
فعالیت‌های این شرکت در ارتباط با تحقق شعار سال به همین جا ختم نمی‌‌شود و علاوه ‌بر اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه مربوط به شرکت‌ها و موسسات تابعه در آستان قدس رضوی، شاهد آغاز همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق بودیم.
مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی با اشاره به ایجاد پلتفرم پیشه در سال 1399 گفت: این پلتفرم که با هدف کمک به ثبات و بهبود شرایط کسب و کارهای کشور طراحی شده، مبتنی بر دستبافته‌ها نظیر فرش، تابلو فرش و گلیم و همچنین سایر صنایع دستی است. 
با استفاده از این سامانه افراد می‌توانند بدون حضور واسطه‌ها، محصولات مورد نیاز را برای تولید و یا خدمات جانبی مورد نیاز کسب و کار خود از مطمئن‌ترین تامین‌کنندگان به سهولت تهیه کنند.
 

کارآفرینی ویژه زندانیان
مجید منفرد از کارآفرینی برای زندانیان به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم این مجموعه یاد کرد و افزود: در این راستا اجرای برنامه‌های آموزشی و کسب آمادگی در زمینه توسعه تولیدکنندگان در صنعت صنایع دستی و مشارکت در کارگروه اشتغال و کارآفرینی سازمان زندان‌ها در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفت و از زندانیان برای تولید محصولات، سوغات و خدمات تسهیل‌گری به منظور ایجاد اشتغال در مناطق محروم در استان بهره گرفته شد.
او ادامه داد: ایجاد برنامه‌های متعدد در زمینه افزایش فروش و درآمد در طرح‌های تولیدی و متمرکز شرکت به ویژه عطر و سوغات رضوی، بهبود کیفیت محصولات تولیدی و خدماتی که به سایر شرکت‌ها و موسسات تابعه در آستان قدس رضوی ارائه می‌شود و همچنین افزایش رضایت مشتریان و جامعه هدف که طیف متنوعی از زائران، مجاوران و ذی‌نفعان در داخل و بیرون از مجموعه هستند، از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.
منفرد افزود: علاوه ‌براین، می‌توان به اقداماتی نظیر توسعه برند رضوی و شناخت‌پذیری از محصولات کلیدی عطر و سوغات رضوی از طریق هویت‌سازی محصولات و ایجاد اقدامات در زمینه نوآوری و تحول اشاره کرد.
 

جذب 310 میلیارد ریال سرمایه در سه طرح سکوی تامین مالی جمعی رضوی 
با استقرار سامانه تامین مالی جمعی رضوی و به دنبال آن اجرای طرح‌های تامین مالی جمعی، شاهد مشارکت خوب سرمایه‌گذاران در سه طرحی بودیم که طی سال ۱۴۰۲ اجرا شد، سه طرحی که حکایت از اعتماد 310 میلیارد ریالی سرمایه‌گذاران داشته است.
منفرد در این خصوص گفت: برای تامین مالی جمعی پروژه عطر رضوی 60 میلیارد ریال، پروژه سوزن ریل راه‌آهن منطقه ویژه اقتصادی سرخس 100 میلیارد ریال و تامین سرمایه در گردش تولید دارو 160 میلیارد ریال سرمایه جذب شد.
 

ثبت رسمی برند رضوی بر روی محصولات عطر و سوغات زائر
یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت کسب و کار رضوی در سال 1402 ثبت رسمی برند رضوی بر روی محصولات عطر و سوغات زائر بوده که با هویت تاریخی حرم مطهر با خط بنایی ثبت برند انجام شده است. تولید بدون کارخانه محصولات متمرکز نظیر مهر، تسبیح، عطر و... که دستاورد آن کاهش هزینه‌ها و توسعه فعالیت‌ها از طریق برون‌سپاری است، بخشی دیگر از این اقدامات را به خود اختصاص می‌دهد.
منفرد با اشاره به تحقیق و پژوهش صورت گرفته در حوزه محصولات متمرکز شرکت کسب و کار رضوی همچون عطر و سوغات زائر گفت: تهیه یک سند آماری از تعداد زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام متناسب با طیف‌ها و اقشار مختلف و نیز یک سند RFP به صورت مکتوب و تصویری برای تهیه و تامین رایحه مناسب حرم مطهر، از دستاوردهای این پژوهش به شمار می‌رود.
او ادامه داد: در حوزه ایجاد کارخانه صنایع خلاق و سوغات زیارت نیز تحقیق و پژوهشی صورت گرفت که دستاوردهایی همچون شناسایی کسب و کاره ای خرد و دسته‌بندی آن‌ها برای توسعه سبد سوغات زائر شرکت کسب و کار رضوی را به دنبال داشت، البته ایجاد کارخانه به دلیل عدم تخصیص فضای کارخانه نخریسی با وقفه مواجه شده است.
 

تهیه 20 فرصت سرمایه‌گذاری
تهیه و ارائه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای آسیای میانه برای تهیه سناریوهای اقتصادی در راستای ارائه خدمات مدیریت هم اقدام شاخص دیگر شرکت کسب و کار رضوی در سال ۱۴۰۲ است.
مدیرعامل این شرکت در این خصوص گفت: سال گذشته 20 بسته اقتصادی توسط کسب و کار رضوی ارائه و همین امر باعث شد تا این مجموعه در زمره شرکت‌های زیرساختی با قابلیت تهیه سناریوهای اقتصادی برای سایر شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی در قالب پنجره اقتصادی این نهاد قرار بگیرد.
 

عرضه 17 رایحه اختصاصی عطر رضوی
شرکت کسب و کار رضوی در سال 1402 عطر رضوی را در 17 رایحه اختصاصی به همراه لیبل اصالت، شناسنامه محصول و نشان سیب سلامت عرضه کرد و همچنین شاهد ثبت برند رضوی برای این محصول بودیم.
تولید سه دسته از محصولات سوغات متبرک شامل بسته‌های اقتصادی، مدیریتی و ویژه و همچنین تهیه انواع متعدد فایل‌های هدیه شامل یک عطر 5 میل رایحه حرم که به صورت رایگان به زائران و مجاوران اعطا می‌شود، از دیگر از اقدامات این مجموعه در سال گذشته به شمار می‌رود.
 

تحقق اهداف استراتژیک 1402
به گفته مدیرعامل شرکت کسب و کار رضوی، این مجموعه در سال 1402 با توجه به برنامه‌های استراتژیک خود توانست در تمام زمینه‌ها رشد همه جانبه‌ای را تجربه کند، به نحوی که برنامه بودجه سال گذشته شرکت در تمام ردیف‌های کاری در 6 ماهه اول سال با همت اعضای مدیریتی و کارکنان شرکت محقق و در 6 ماهه دوم متمم بودجه به نهاد بالادستی ارائه شد که جدا از اثر تورمی، ماحصل اقدامات توسعه‌ای و بهره‌وری شرکت کسب و کار رضوی بوده است.
منفرد از ایجاد اشتغال پایدار و کمک به توسعه کسب و کارهای خرد به عنوان سیاست‌های اصلی این مجموعه در سالی که گذشت یاد کرد و افزود: سال ۱۴۰۲ برنامه‌های شرکت بیشتر بر موضوعاتی نظیر ارائه خدمات و تولید محصولات از طریق برون‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های خالی کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی متمرکز بود. 
همچنین در راستای اساسنامه و ماموریت شرکت توانستیم موضوعات راهبردی را به نحو مطلوب و مناسب پیش ببریم، به طوری‌که در حال حاضر سهم 3 درصدی از کل بازار سوغات را داریم.
او توسعه و توانمندسازی منابع انسانی و گسترش ارائه خدمات مدیریت و خدمات بیمه‌ای را از دیگر موفقیت‌های سال گذشته این شرکت عنوان کرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های «فرانچایز» و توسعه کسب و کار در اقصی نقاط کشور و افزایش کارگروه‌های اشتغال برای حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر، بخشی دیگر از این دستاوردهاست.
منفرد ادامه داد: در سالی که گذشت همچنین خدمات بیمه‌ای کارکنان آستان قدس رضوی توسعه یافت که شامل پوشش خدمات بیمه‌ای، متناسب‌سازی حق بیمه با تعهدات بیمه‌گر، ایجاد بانک شاخص اطلاعاتی در حوزه بیمه و ساماندهی و پوشش سایر خدمات بیمه‌ای مانند بیمه‌های حمل و نقل، مسئولیت، آتش‌سوزی، عمر و حوادث در آستان قدس رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی