پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت الاسلام رفیعی: 
۱۴۰۲-۱۲-۱۹

مهمترین وظیفه منتظران معرفت نسبت به امام زمان (عج) است

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: مهمترین وظیفه منتظران ظهور، معرفت و شناخت نسبت به جایگاه امام زمان(عج) است. 

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف دینی حرم مطهر رضوی که رواق امام خمینی (ره) این بارگاه ملکوتی برگزار شد، به تبیین وظایف منتظران در عصر غیبت پرداخت و گفت: مهمترین وظیفه منتظران در این زمان شناخت امام غایب از نظر است. 
وی تصریح کرد: حدود هزار و دویست سال از غیبت امام زمان(عج) می گذرد و جهان در انتظار یک منجی است که بیاید و مدیریت همه امور را به دست بگیرد  و جهان را پر از عدل و داد کند. 
این کارشناس دینی ابراز کرد: طبق روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) نقل شده مردم دوران غیبت به خاطر اینکه امام زمان(عج) را ندیده اند ولی به وجود ایشان به عنوان امام غایب از نظر اعتقاد راسخ دارند، نسبت به مسلمانانی که در عصر پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) زندگی کرده اند فضیلت و برتری دارند.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند نماز مردم در زمان غیبت بیست و پنج بار ثواب بیشتری نسبت به دیگر مسلمانان دارد. 
حجت الاسلام رفیعی در ادامه به برخی از وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره و بیان کرد: مهمترین وظیفه ما در برابر امام زمان(عج) کسب معرفت و شناخت نسبت به ایشان است. البته منظور از معرفت تنها دانستن نام، کنیه، نام والدین و ... نیست بلکه منظور معرفت داشتن نسبت به جایگاه ایشان به عنوان ولی خدا بر روی زمین است. 
وی تصریح کرد: ما به عنوان منتظر باید بدانیم که انتظار ما برای ظهور امام زمان(عج) است ولی منکر حضور ایشان نیستیم و می دانیم که آن حضرت در بین ما حضور دارند و  همواره ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند. 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: وظیفه دوم منتظران امام زمان(عج) در عصر غیبت، اظهار محبت نسبت به ایشان است. دعا برای فرج و صدقه دادن برای سلامتی آن حضرت از جمله کارهایی است که برای ابراز محبت نسبت به امام زمان(عج) می توانیم انجام دهیم. 
وی خاطرنشان کرد: عمل گرایی یکی دیگر از وظایف ما در عصر غیبت امام زمان(عج) است. ادعای دوستی امام زمان(عج) تنها در گفتار کافی نیست بلکه رفتار و اعمال ما نیز باید بر اساس دستورات دینی باشد. 
سخنران حرم رضوی چهار وظیفه منتظران در عصر غیبت را یاری و نصرت امام زمان(عج) معرفی و بیان کرد: کسی که با اعمال خود امام زمان(عج) را یاری کند قطعا مشمول دعای خیر پیامبر(ص) خواهد شد چرا که آن حضرت در روز غدیر برای همه کسانی که ولی خدا را یاری کند دعا کردند. 
این کارشناس مذهبی اذعان کرد: یکی دیگر از وظایف مهم ما در عصر غیبت مراجعه به علمای دینی است. ما در عصر غیبت امام زمان (عج) می توانیم با مراجعه به علمای دینی نسبت به وظایف و تکالیف دینی خود آگاهی پیدا کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی