پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۲۲

آغاز مراسم باشکوه نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی

حرم مطهر رضوی در روز عید سعید فطر میزبان هزاران هزار نمازگزار است که برای اقامه نماز عید فطر به این آستان ملکوتی مشرف شده‌اند و مراسم اقامه نماز باشکوه عید سعید فطر هم اکنون در این حریم ملکوتی آغاز شده است. 

 به گزارش آستان نیوز، عید سعید فطر؛ عید بزرگ بندگی  از راه رسیده است مومنان خداجوی؛ همان‌ها که یک ماه میهمان سفره رمضانی خداوند بودند، همان‌ها که روزهای این ماه را روزه دار و در خلوت سحرهای این ماه مشغول راز و نیاز با یگانه معبود هستی بودند و همان‌ها که در شب‌های قدر زیر چتر قرآن "ندای الهی" العفو سردادند، به شکرانه توفیق یک ماه بندگی تکبیرگویان راهی حرم مطهر رضوی شدند تا نماز پرشکوه عید سعید فطر را در این مکان مقدس اقامه کنند. 

حرم مطهر رضوی با حضور گسترده نمازگزاران عید سعید فطر رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است و نمازگزاران نماز عید سعید فطر را به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهی در صحن پیامبر اعظم(ص) و صحن‌های پیرامونی حرم مطهر رضوی با شکوهی خاص اقامه می‌کنند و یکبار دیگر زیبایی و شکوه بندگی را در صحن و سرای حضرت رضا(ع) به نمایش می‌گذارند. 

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس بلبل بوستان عصمت و طهارت(ع)؛رضا آتشبار اشعاری عیدانه را تقدیم حاضران کرد و در ادامه گروه سرود گلدسته های حرم به اجرای برنامه پرداختند.

مراسم نماز باشکوه عید سعید فطر در حالی در حرم مطهر رضوی آغاز برگزار می‌شود که خادمان بارگاه ملکوتی رضوی تمهیدات لازم برای برگزاری یک نماز باشکوه از جمله مفروش کردن صحن‎ها داخلی و حریم حرم، توزیع برگه‌های دعای قنوت نماز عید فطر، توزیع مُهر نماز، توزیع پلاستیک کفش... را برای اندیشیده‌اند و در حال خدمت رسانی به نمازگزاران هستند و این خدمت‌رسانی تا پایان مراسم اقامه نماز ادامه خواهد داشت. 

عود سوزی و عطرافشانی توسط خادمان بارگاه منور رضوی، توزیع بسته‌های پذیرایی متبرک از دیگر خدماتی است که توسط خادمان بارگاه نورانی رضوی به نمازگزاران روز عید سعید فطر ارائه می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی