پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی: 
۱۴۰۳-۰۱-۲۲

عید سعید فطر، عید بندگی و عبودیت خدا است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: عید سعید فطر مایه عزت، شرف و کرامت امت اسلامی است. 

به گزارش آستان نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که صبح امروز با حضور پرشور نمازگزاران در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: عید فطر، عید بندگی و عبودیت خداست و خداوند این روز را برای ما عید قرار داده تا ما را در مقام بندگی و عبویت خودش در بیاورد. 

وی تصریح کرد: عید بودن این روز به این معناست که خداوند یک ماه بندگی و عبودیت ما را پذیرفته است و این عبد بودن در دیگر ایام سال نیز باید ادامه داشته باشد و بدانیم که در عرصه زندگی هیچ مقامی بالاتر و با ارزش‌تر از این نیست که عبد و بنده خدا باشیم.
 
عید سعید فطر عید ابرار و متقین
امام جمعه مشهد افزود: خاصیت عبد بودن این است که خدا همه امور زندگی ما را تامین می‌کند چرا که بزرگترین مسئولیت مولا نسبت به عبد و بنده‎‌اش کفالت و سرپرستی اوست لذا اگر ما عبد خدا باشیم، خدا نیز همه امور زندگی ما را کفالت می‌کند و ما را به حال خود رها نمی‌کند. 

وی ابراز کرد: اگر بعد از عید سعید فطر و بعد از یک ماه بندگی و عبودیت خدا در دیگر ایام سال نیز توانستیم در همه عرصه‌های زندگی برای خدا سهمی قائل شویم و کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهیم این عبد بودن ادامه خواهد داشت و ما توانسته‌ایم این عبد بودن را برای خود حفظ کنیم. 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عید سعید فطر، عید ابرار است، اظهار کرد: ما با یک ماه روزه داری و عبادت خدا در ردیف ابرار قرار گرفته‌ایم چرا که نتیجه روزه مُتقی شدن است و کسی که به این در زمره ابرار قرار می‌گیرد همه امور زندگی خود را طبق دستورات دینی تنظیم می‌کند. 
 

عید فطر مایه عزت، شرافت و کرامت امت اسلامی 
وی در ادامه با اشاره به فرازی از دعای قنوت نماز عید سعید فطر؛ "الَّذى جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ ذُخْراً و شَرَفا وَ کرامتا وَمَزِیْداً...» بیان کرد: روزه داری ما باعث مزید شرافت و کرامت رسول‌الله(ص) شده است و ما باید این شرافت و این کرامت را حفظ کنیم. 

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: برخی از نابهنجارهای اجتماعی مانند بدحجابی با شرافت و کرامت پیامبر(ص) سازگار نیست چراکه بدحجابی تظاهر به فسق است و ان هم فسقی که دشمن به آن چشم امید دارد تا به وسیله آن سفره انقلاب را از زیر پای مردم جمع کند. 

وی عنوان کرد: بدحجابی در جامعه‌ای که امت رسول الله(ص) هستند معنایی ندارد و ما باید با امر به معروف و نهی از منکر از گسترش این ناهنجاری در جامعه جلوگیری کنیم البته امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که باید رعایت شود در غیر این صورت باعث ایجاد درگیری و دو دستگی بین افراد جامعه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی