پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) تشریح کرد:
۱۴۰۳-۰۱-۲۶

«مسئولیت اجتماعی» کلید تحقق عدالت، بر اساس معارف رضوی

پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) در بیست و هشتمین پیش نشست کنگره جهانی حضرت رضا علیه اسلام که در مدرسه عالی فقاهت برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی، سامانه‌ای اخلاقی-اجتماعی برای تحقق عدالت در جامعه است ومولفه‌های اصلی این سامانه بنیاد اخلاقی، سود رسانی، پایداری و ذیل سنن الهی بودن است.

 به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام حامد محمد جانی ادامه داد: این سامانه در ذات خود، اخلاقی و مبتنی بر اخلاق اجتماعی قدسی است. یعنی تعهدات و وظایف افراد در قبال یکدیگر، ریشه در ارزش‌های اخلاقی و دینی دارند.
پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ص) افزود: هدف غایی این سامانه، سود رساندن به جامعه است؛ این سود رسانی می‌تواند در ابعاد مختلفی مانند رفاه اقتصادی، عدالت اجتماعی، امنیت و سلامت جامعه نمود پیدا کند.
وی بیان کرد: مسئولیت اجتماعی، صرفاً به انجام وظایف فردی محدود نمی‌شود، بلکه باید به ارتقای سطح زندگی و رفاه جامعه منجر شود.
این پژوهشگر حوزه معارف اسلامی با اشاره به نتایج مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: اثرات و نتایج سودمند سامانه «مسئولیت اجتماعی» باید پایدار و ماندگار باشند. به عبارتی، این سامانه نباید صرفاً به اقدامات مقطعی و کوتاه‌مدت محدود شود، بلکه باید در بلندمدت نیز منافع جامعه را تأمین کند.
وی ادامه داد: پایداری، یکی از ویژگی‌های کلیدی این «مسئولیت اجتماعی» است و اگر اقدامات ما در راستای مسئولیت اجتماعی، اثرات پایدار و ماندگاری نداشته باشد، در واقع در تحقق اهداف این سامانه توفیقی حاصل نشده است.
این پژوهشگر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ص) در خاتمه بیان داشت: مسئولیت اجتماعی باید در چارچوب احکام و دستورات الهی انجام گیرد. این بدان معناست که تعهدات و وظایف افراد در قبال یکدیگر، باید با آموزه‌های دینی و شرعی همسو و سازگار باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی