پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

در بیست و هفتمین پیش نشست ملی کنگره جهانی حضرت رضا (ع) بررسی شد
۱۴۰۳-۰۱-۲۶

ترویج عدالت آموزشی در پرتو تعالیم امام رضا (ع)

 در بیست و هفتمین پیش نشست ملی کنگره جهانی حضرت رضا (ع)، صاحب‌نظران بر اهمیت عدالت آموزشی و نقش کلیدی تعالیم امام رضا (ع) در توسعه تمدنی تأکید کردند.

به گزارش آستان نیوز، در جریان بیست و هفتمین پیش نشست ملی کنگره جهانی حضرت رضا (ع)، دکتر علیرضا صابری، عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی(ره) مشهد، به بررسی راهبرد امام رضا (ع) در راستای تحقق عدالت آموزشی پرداخت. 
وی در این رابطه با اشاره به سیره آن حضرت، بر ایجاد فضاهای آموزشی و تربیتی به منظور دستیابی به عدالت پایدار تأکید کرد.
دکتر محسن رجبی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد، نیز بر اهمیت قرآن کریم به عنوان منبع هدایت و آموزش و نقش امام رضا (ع) در تبیین این مفاهیم اشاره کرد. 
در بخش دیگری از این نشست نیز حجت الاسلام و المسلمین حسین ادبی، استاد سطوح عالی حوزه مشهد، تعریف سه‌وجهی عدالت آموزشی را مطرح و بر مسئولیت حکومت در فراهم کردن منابع آموزشی تأکید کرد.
وی افزود: امام با استفاده از دانش و حکمت خود، در برابر بزرگان دیگر ادیان، از جمله جاثلیق مسیحی و عمران صابی، با احترام رفتار کرد که حقیقت را آشکار ساخت. این رویکرد، نه تنها به تقویت موقعیت امام در جامعه کمک کرد، بلکه به ترویج اهمیت علم و آموزش در میان مردم منجر شد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: دسترسی به امام و رهبران دینی باید بدون مانع و برای همه ممکن باشد.
وی تصریح کرد : فقها و علما، که مراتب طولی معلمیت را دنبال می‌کنند، می‌توانند در جایگاه معلمی قرار گیرند و به ترویج دانش و عدالت آموزشی کمک کنند

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی