پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۲۶

چاپ مقاله پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی در مجله الاصلاح الحسینی وابسته به آستان مقدس حسینی

مقاله‌ای با عنوان "آثار تربیتی زیارت" اثری از دو پژوهشگر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مجله الاصلاح الحسینی موسسه وارث‌الانبیا وابسته به آستان مقدس حسینی به چاپ رسید.

به گزارش آستان نیوز، میثم محتاجی و دکترمرتضی انفرادی  دو نویسنده مقاله «آثار تربیتی زیارت" هستند که درشماره ۳۵ مجله الاصلاح الحسینی به چاپ رسیده است.
این مجله در واقع یک فصلنامه با محوریت فرهنگ حسینی و با نگاه جامع تر به نشر آموزه‌ها و افق‌های فکری امام حسین‌(ع) است که جنبه‌های انسانی، اجتماعی، فقهی و ادبی سیره امام حسین(ع) را بررسی و تحلیل می‌کند و از مجله‌های علمی مهم کشورعراق است.
موسسه وارث‌الانبیا وابسته به عتبه حسینی موسسه تخصصی اندیشه‌ای با شاخه‌های متعدد علوم و معارف اسلامی به ویژه فرهنگ و سیره حسینی است که این مجله را تولید می‌کند.
چاپ این مقاله در ادامه همکاری‌های علمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با دیگر موسسات علمی جهان اسلام است که توسط دکتر حسن جمیل‌الربیعی به عربی ترجمه شده است، وی استاد دانشگاه امام صادق(ع) نجف است و اهتمام به ترجمه آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی حاصل یکی از نشست‌های رایزنی‌های علمی است که در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نجف صورت گرفته است.
در بخشی از این مقاله آمده است: زائر، امام را حاضر و ناظر بر اعمالش می‌بیند پس با آموختن و معرفت به سیرۀ ایشان، می‌کوشد آن را برنامۀ زندگی‌اش قرار دهد.
همچنین برخی از رفتارهایی که زائران عارف از امامان معصوم(ع) می‌آموزند، در این مقاله آمده است که شامل مواردی همچون نداشتن غرور و خودخواهی در برابر دستورهای خداوند، از خودگذشتگی، فروتنی، آزادی معنوی و گریز از دنیا دوستی و مادّی‌گرایی، اشتیاق به عبادت خالصانه، تلاش برای کسب روزی حلال، صداقت در رفتار و گفتار و کردارو...می‌شود

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی