پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۲۸

اعزام یک هزار و ۴۰۰ زائر اولی استان کرمان به مشهد در سال ۱۴۰۲

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان کرمان از اعزام یک هزار و ۴۰۰ زائر اولی از کرمان در سال 1402 به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ سعید کاظمی‌پور با بیان اینکه هدف اصلی سیستم خادمیاری اجرای امور فرهنگی است، گفت: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ زائر اولی از سطح استان به مشهد مقدس اعزام شدند که در کنار این امر و خدمات اجتماعی به محرومان و مخدومان پیوست فرهنگی نیز ارائه شده است. 
وی ادامه داد: همچنین در راستا ترویج فرهنگ رضوی به همراه بسیاری از بسته‌های معیشتی که در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شود، کتاب هم اهدا می‌شود که ضمن رشد فرهنگی خانواده‌های مورد حمایت، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیز ترویج شود. 
وی افزود: در رابطه با زندانیان و خانواده‌های آنها و حتی نوجوانانی که در مراکز اصلاح و تربیت هستند اقداماتی شروع شده و به‌طور نمونه یکی از این خدمات حل و فصل ۱۹ پرنده صلح و سازش در شهرستان بم بوده‌ است که مبلغی به ارزش ۶ میلیارد ریال تامین و با رضایت شاکیان منجر‌ به آزادی زندانی شد. 
مدیر کانون‌های خدمت رضوی در کرمان افزود: همه اقدامات فرهنگی و خدمات اجتماعی و حمایتی، دارای پیوست فرهنگی است که در رأس آنها ترویج فرهنگ رضوی و ائمه قرار دارد که همواره جزو اهداف اصلی شبکه خادمیاری است. 
کاظمی‌پور تأکید کرد: همه این خدمات بدون ارادت و خدمت خالصانه خادمیاران رضوی امکان‌پذیر نبوده به همین علت برای اینکه تنها یادآوری خدمات آنها بوده‌ باشیم از ۸۰ خادمیار فعال استان به نمایندگی از جامعه ۹ هزار نفری خادمیاری کرمان با اهدای قطعه کوچکی از فرش حرم مطهر رضوی تجلیل کردیم. 
وی اضافه کرد: گرچه شبکه خادمیاری یک مجموعه فرهنگی است اما توانسته است با ایجاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی نخ تسبیحی برای همراه‌سازی ارگان‌های دولتی، خصوصی و مردم‌نهاد باشد. 
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی