پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۲۸

حمایت زائران از رزمندگان اسلام با نوای حیدر حیدر در حرم عالم آل محمد(ص)

اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق با حضور خیل عظیم زائران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، ساعت از ۷ شب گذشته و زائران بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ع) نشسته‌اند و به دعا و ثنا می‌پردازند. مداح طبق برنامه همیشگی "امین الله" می‌خواند اما با سوز و گداز بیشتر. 

فردا هشتم شوال است مصادف با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) و مجری که تریبون را بدست گرفته می‌گوید امید که به زودی در بقیع، حرم بسازیم و از زائران می‌خواهد برای برآورده شدنش صلوات بفرستند.

مراسم و اجتماع مردمی "وعده صادق" رسما با حضور مجری شروع می‌شود و توجه زائران را به دفاع جانانه سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی که بامداد ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ انجام شد جلب می‌کند و از رشادت‌های جمهوری اسلامی ایران که تنها کشوری است که قدرت پاسخ به تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل را دارد می‌گوید و برای رزمندگان و مدافعان وطن دعای خیر می‌کند.
 
امشب قرار است همه تریبون به همین موضوع اختصاص پیدا کند، از مجری که در میان کلامش حرکت مقتدرانه سپاه را یادآوری می‌کند تا سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیمی که به تفسیر برخی آیات سوره احزاب می‌پردازد و ویژگی‌های منافقان و مومنان را بیان می‌کند و تا رجز خوانی حسین طاهری که اوج برنامه است و نوای حیدر حیدر او و زائران در تمام رواق طنین انداز شده است. 

بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیمی، تعدادی از پایگاه‌های بسیج محلات با پرچم‌های ایران و فلسطینی که بدست دارند بیشتر در بین جمعیت دیده می‌شوند.

خادم‌ها نیز پرچم ایران و فلسطین را بین زائران پخش می‌کنند و این وسط کودکان بیش از همه ذوق دارند برای گرفتنشان و بدون هیچ واهمه‌ای همراه با مداح، ندای الله اکبر و یاعلی و یا حیدر سر می‌دهند. 

همنوایی زائران در اجتماع "وعده صادق" دیدنی است و با تمام وجود شعارهایی که حاج حسین طاهری می‌گوید تکرار می‌کنند؛ مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا علی و الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد بیشترین شعارهایی است که سر داده می‌شود. 

حاج حسین طاهری گاهی اشعار حماسی می‌خواند و زائران نیز او را همراهی می‌کنند.
 
《خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون》، 《ای یار ای یار برخیز و علم بردار》یا وقتی برای یاد سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، ولایت پذیری و افتخاری که سربازان سپاه در دنیا برای ایران رقم زدند شعر می‌خواند.

یک ساعتی از شروع مراسم گذشته و این اجتماع وحدت آفرین دارد به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود. 

حاج حسین طاهری می‌خواهد زائران دست در دست یکدیگر بگذارند و در حریم حرم امام رضا(ع) پیمانی در محضر صاحب این حریم ببندند و بگویند "الله ماترکنا حیدر" یعنی خدایا! لحظه‌ای ما را بدون ولایت حیدر رها نکن و به تبعیت از صاحب کرب و بلا، لحظه‌ای ذلت نپذیریم و اینجاست که ذکر "یاعلی" و "یا حیدر" اوج می‌گیرد و نوای حیدر حیدر زائران در سرتاسر رواق امام خمینی(ره) طنین انداز می‌شود. 

البته طنین این نوا بیش از اینهاست و خانمی که از خوزستان برای زیارت آمده است از پشت قاب شیشه‌ای تلویزیون که در محل اقامتش دیده و نزدیک حرم امام رضا(ع) است متوجه برنامه می‌شود و سریع لباس می‌پوشد و خودش را به حرم می‌رساند.

از او می‌پرسم نظرت نسبت به این اتفاقی که افتاده چیست. مکث می‌کند و می‌گوید نمی‌دانم. حدس می‌زنم درگیر اطلاعات و شبهاتی شده که در فضای مجازی وجود دارد. می‌گوید وقتی وارد فضای مجازی می‌شویم یک چیزی می‌شنویم و تلویزیون ایران چیز دیگری می‌گوید. ما منزل‌مان خوزستان است و گفته‌اند اگر اسرائیل بخواهد حمله کند ما بیش از همه در خطریم. 

ساعت نزدیک ۲۱ است و مراسم لحظات پایانی خود را سپری می‌کند. حاج حسین طاهری مراسم را با دعا و ثنا و استغاثه به امام زمان(عج) به پایان می‌رساند و از زائران می‌خواهد برای پیروزی و مقاومت رزمندگان و حفظ و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز دعا کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی