پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۲۹

استقبال جوانان از اثر موسسه جوانان آستان قدس رضوی / چگونه می توان از «مکتب سلیمانی» آموخت؟

کتاب «مکتب سلیمانی» اثری از کارگروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی است که مورد توجه جوانان و علاقمندان به اندیشه های فردی و جهادی سردار شهید حاج قاسم قرار گرفته است.

به گزارش آستان نیوز، بسیاری از ما ممکن است به این اندیشه باشیم که چه باید کرد که مانند شهید سلیمانی شد؟ یا به این فکر کرده ایم گه چه کنیم در راه سربازی و جانبازی برای مولایمان امام عصر همچون چون حاج قاسم، سربازی شایسته باشیم؟
 کتاب «مکتب سلیمانی» اثری از کارگروه محتوایی موسسه جوانان آستان قدس رضوی است و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «به حاج قاسم به چشم یک فرد نگاه نکنیم به چشم یک مکتب یک راه و یک مدرسه درس آموز نگاه کنیم» به مرور آنچه از حاج قاسم، «سلیمانی و سردار دل ها» ساخت، می‌پردازد.
در این چند کتاب ابتدا نگاهی گذرا بر مکتب حاج قاسم سلیمانی، مکتبی که در آن شهادت با شهد شیرین توحید و جهاد اکبر آمیخته شده، می افکند و به موضوع توحید، اهمیت اخلاص و جهاد اکبر در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌پردازد.  سپس به حکایاتی دلنشین از شهیدان مکتب سلیمانی می پردازند؛ شهیدانی که چون او عاشق و دلباخته خداوند بودند و میوه شیرین شهادت در جهاد اصغر را از درخت تنومند این جهاد چیده بودند و با تکیه بر خداوند و عشق و محبت و توسل و ایثار راهی به سوی عالم نور و طهارت گشوده بودند تا سیره و روش الهی ایشان راهنما و الگویی برای ما زندانیان عالم خاکی باشد.

در این کتاب می خوانیم که چگونه این جهاد اکبر و عشق و سوز شهید سلیمانی بود که ولایتمداری و شهادت او را رنگ و بویی دیگر زده و حال و هوایی دیگر در او آفریده بود و همین نورانیت و خداجویی و خداخواهی وی چراغی برای ما بازماندگان شد که راه وی را ادامه دهیم و به سوی آن مقصد عالی قدم برداریم.
در کتاب مکتب سلیمانی، می خوانیم که سردار شهید سلیمانی اثبات کرد که حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی ظرفیت ساختن مردانی را دارد که از ظلمتکده عالم دنیا دل کنده و رو به سوی عالم نور پرواز نمایند.
علاقمندان به مطالعه این کتاب می توانند آن را از فروشگاه محصولات موسسه جوانان آستان قدس به آدرس https://shopjavanan.orgتهیه نمایند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی