پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۳۰

میزبانی شایسته خادمیاران هرمزگانی از روزه‌داران و میهمانان نوروزی در ماه رمضان

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان از میزبانی خادمیاران رضوی در ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۱۴۰۳ از روزه‌داران و میهمانان نوروزی این استان تجلیل کرد.

به گزارش آستان نیوز از هرمزگان؛ حبیب بهادری مدیر کانون خدمت رضوی استان هرمزگان گفت: خادمیاران کانون‌های عمومی و تخصصی خدمت رضوی استان هرمزگان در ماه مبارک رمضان و عید نوروز و سال جدید خدمات شایسته‌ای را در سراسر استان به نیت حضرت رضا(ع) انجام دادند.
وی افزود: برگزاری سفره‌های افطاری ساده در محلات امام رضایی با محوریت مساجد که با چای، خرما، نان پنیر و حلوا از روزه‌داران پذیرایی کردند که در مجموع بالغ بر ۱۰۰ هزار افطاری ساده در سطح استان تهیه شد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: همچنین با پهن شدن سفره‌های افطاری در ایام نوروز توسط خادمیاران رضوی در سطح پارک‌ها و خیابان‌ها، بیش از ۴ هزار نفر از روزه‌داران و مهمانان نوروزی بر سر این سفره‌ها نشستند.
بهادری همچنین از برپایی ایستگاه پذیرایی و جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور ۵۰ هزار نفری با توزیع شیرینی و شربت در سطح شهرستان‌های استان هرمزگان خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری چهارشنبه‌های امام رضایی در ایام ماه رمضان و نوروز و استقبال مهمانان نوروزی و مردم استان تصریح کرد: برنامه‌هایی از قبیل پخش صلوات خاصه در ساعت هشت صبح و هشت شب، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع بسته غذایی میان نیازمندان در وعده‌های افطاری و سحری از جمله برنامه‌های چهارشنبه امام رضایی بود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان بیان کرد: صلوات خاصه حضرت رضا(ع) به مدت ۱۴ شب و هر شب رأس ساعت ۲۰:۰۰ در شروع مراسم جشن بزرگ رمضان و عیدانه در پارک ساحلی شهر بندرعباس پخش و به صورت جمعی توسط مردم و حاضرین در ساحل خوانده می‌شد. 
بهادری با بیان اینکه در سالروز شهادت مولا علی(ع) در شهرستان بشاگرد، نذر قربانی انجام شد، تشریح کرد: مردم و خادمیاران شهرستان بشاگرد، طبق سنت دیرینه خود، قریب به ۱۵۰۰ گوسفند قربانی کردند که علاوه بر توزیع بین نیازمندان، در طبخ غذای نذری در همان منطقه نیز استفاده شد.
وی در ادامه به پخت افطاری و سحری در شب‌های قدر به همت و مشارکت خادمیاران سرتاسر استان اشاره کرد و افزود: این اقدام نیکو در مساجد و محلات امام رضایی انجام گرفت که طبق اعلام و جمع‌بندی، بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذا در سه شب قدر طبخ و بین نیازمندان و عزاداران توزیع شد.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان همچنین از اجرای طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها» به نیت امام رئوف در هشت محله امام رضایی شهر خبر داد و گفت: این طرح با نام محله‌های قرآن در هشت شب پایانی ماه مبارک رمضان با حضور خادمیاران و استقبال مردم محلات به خصوص دهه هشتاد و نودی‌ها برگزار شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی