پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مسئول آزمایشگاه دارالشفای امام (ع) خبرداد؛
۱۴۰۳-۰۱-۳۰

خدمات‌رسانی به 24 هزار و 335 نفر در آزمایشگاه دارالشفای امام(ع) در سال 1402

مسئول آزمایشگاه دارالشفای امام (ع) از بهره‌مندی 24 هزار و 335 زائر و مجاور حرم مطهر رضوی از خدمات این آزمایشگاه در سال 1402 خبر داد.

عبدالرضا احمدی با اشاره به نامگذاری30 فروردین ماه به عنوان روز علوم آزمایشگاهی نامگذاری اظهار کرد: آزمایشات تشخیص طبی اعم از آنالیز هورمون، بیوشیمی، هماتولوژی، میکروب‌شناسی و آنالیز ادرار، سنجش انواع ویتامین‌ها و همچنین غربالگری مادران باردار در این آزمایشگاه زیر نظر مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه آزمایشگاه دارالشفای امام(ع) امکان انجام آزمایش خاصی را با توجه به تجهیزات خود نداشته باشد، نمونه‌گیری از بیمار صورت می‌گیرد و نمونه مورد نظر به بهترین مرکز آزمایشگاهی مورد تأیید فرستاده می‌شود که ارسال نمونه و پیگیری جواب آزمایش نیز برعهده این آزمایشگاه است.

احمدی افزود: این آزمایشگاه همچنین با دیگر بخش‌های دارالشفای امام(ع) از جمله طب کار و همودیالیز همکاری دارد و آزمایش‌های مرتبط با مراجعان و بیماران آن‌ها را انجام می‌دهد. 

مسئول آزمایشگاه دارالشفای امام (ع) گفت: این آزمایشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی مراجعان است و پاسخ آزمایش زائرانی که امکان دریافت جواب آزمایش خود را به صورت حضوری ندارند، از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌کند همچنین پاسخ آزمایش‌ بیماران اورژانسی به سرعت به آنان ارائه می‌شود.

وی درباره دیگر تسهیلات این آزمایشگاه به بیماران اظهار کرد: در صورتی که بیماری امکان مراجعه حضوری به آزمایشگاه و انجام نمونه‌گیری را نداشته باشد، طبق ضوابط و هماهنگی‌های خاص با این مرکز درمانی، تیم نمونه‌گیری به منزل یا محل کار بیمار اعزام می‌شود.  
 

تکریم مراجعان تا ارتقای سطح خدمات
احمدی در ادامه درباره برنامه‌های آینده مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در راستای ارتقای هر چه بیشتر خدمات آزمایشگاه دارالشفای امام(ع) به زائران و مجاوران گفت: تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های بروز و پیشرفته و همچنین راه‌اندازی سیستم جواب‌دهی به صورت برخط(آنلاین)، در دستور کار این مؤسسه قرار دارد. 

وی با بیان این‌که خدمات آزمایشگاه دارالشفای امام با همکاری مسئول فنی آزمایشگاه، مسئول آزمایشگاه و نیروهای بخش‌های فنی، نمونه‌گیری، پذیرش و خدماتی ارائه می‌شود، تصریح کرد: تمامی این نیروها همواره تکریم زائران و مجاوران را در اولویت کاری خود قرار داده و سعی کردند در بالاترین سطح کیفی به مراجعان خدمت‌رسانی کنند.

مسئول آزمایشگاه دارالشفای امام (ع) گفت: این آزمایشگاه همه روزه به جز ایام تعطیل، از ساعت 7 تا 19 در طبقه منهای یک دارالشفای امام(ع) در جوار دوربرگردان شیخ طوسی حرم مطهر حضرت رضا(ع) فعال است که عموم زائران و مجاوران برای انجام آزمایش‌های متداول(روتین) تا ساعت 13:30 می‌توانند به این بخش مراجعه کنند و بیمارانی که زمان مراجعه باید ناشتا باشند هم تا ساعت 12 پذیرش می‌شوند.

وی افزود: همچنین آزمایشگاه در ایام تعطیلات خاص از جمله عید نوروز، عید سعید فطر، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام پایانی ماه صفر به مراجعان خدمات‌رسانی می‌کند و حتی در برخی از این مناسبت‌ها به صورت 24 ساعته فعال است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

شورای شهر با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به توجه ویژه شورای شهر مشهد برای تحقق دستور رئیس جمهور در حل مشکل پارکینگ اطراف حرم مطهر در…

تلویزیون اینترنتی