پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۳۰

آغاز آزمون پایه‌های ورودی مدارس امام رضا(ع) /ثبت نام ۶ هزار متقاضی تحصیل در این مدارس 

آزمون پایه‌های ورودی مدارس امام رضا(ع) از صبح امروز با سنجش علمی متقاضیان پایه هفتم در محل دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه امام رضا(ع) آغاز شد و تا هفته آینده برای برگزاری آزمون متقاضیان پایه دهم در دوره دوم متوسطه ادامه دارد.  

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با تشریح جزئیات ثبت نام در مدارس امام رضا(ع) اظهار کرد: فرایند ثبت نام مدارس امام رضا(ع) هر ساله در دی‌ماه آغاز و پیش ثبت نام‌ها در بهمن‌ماه انجام می‌شود.
با وجود زمان کوتاه اطلاع رسانی عمومی، جمع کثیری از خانواده‌ها که تمایل ویژه به تحصیل فرزندشان زیر سایه عالم آل محمد(ع) دارند، از این فرصت محدود جهت نام‌نویسی استقبال کردند. 
سیدمحمدصادق علی پرست افزود: در اولین ساعات باز شدن سایت جهت انجام فرایند نام‌نویسی، شاهد پر شدن ظرفیت‌ها بودیم. فرایند ثبت نام اولیه دوره ابتدایی، پیش از سال جدید آغاز شد و بالغ بر یک‌هزار و ۳۵۰ متقاضی پیش ثبت‌نام نمودند که با توجه به ظرفیت ۳۳۰ نفری پذیرش دانش آموز در این پایه، چهار برابر ظرفیت موجود ثبت نام کردند. بخشی از ظرفیت پذیرش نیز به متقاضیانی اختصاص دارد که دوره پیش دبستانی را در مجموعه امام رضا(ع) گذراندند.
 وی همچنین ابراز کرد: در دوره متوسطه اول نیز تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی تحصیل در این مدارس بودند که از این تعداد تنها حدود ۶۰۰ نفر امکان تحصیل پیدا می‌کنند. بخشی از ظرفیت پذیرش این پایه نیز به دانش آموزان دوره ابتدایی مدارس امام رضا(ع) اختصاص دارد و به همین دلیل، ظرفیت پذیرش محدودتر می شود.
با این وجود، اقبال بسیاری زیادی به حضور و تحصیل در مدارس ما وجود دارد. در یکی از دبیرستان‌های امام رضا(ع) واحد۱۲ در منطقه تبادکان، ۹ برابر ظرفیت پذیرش برای تحصیل در مدارس امام رضا(ع) اعلام آمادگی کردند. 
مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی با اشاره به آمارهای دوره دوم متوسطه گفت: در پایه متوسطه دوره دوم نیز خانواده‌ها بیش از ۲.۵ برابر ظرفیت‌ها پیش ثبت‌نام داشتند. آزمون متقاضیان پایه دهم جهت ورود به دوره دوم متوسطه نیز در هفته پیش رو برگزار خواهد شد. 
علی پرست اعلام کرد: در مجموع برای ظرفیتی معادل ۲ هزار و ۳۳ نفر، ۵ هزار و ۹۱۶ دانش آموز مستعد از خانواده‌های مشتاق برای تحصیل در پایه های مختلف مدارس امام رضا(ع) نام‌نویسی کردند که این آمارها و تعلق خاطر خانواده‌ها به مدارس امام رضا(ع) کار انتخاب را برای ما دشوار می‌کند. 
وی علاوه بر این شاخصه‌های تربیتی انتخاب دانش آموزان در کنار معیارهای علمی را این طور عنوان کرد: به تبع مدارس دارای رویکرد دینی که به تربیت تمام ساحتی توجه دارند، برای پرورش هویت دینی و ملی و ارزش‌های انقلابی و فرهنگی سرمایه‌گذاری خاص می‌کنند، لذا دانش آموزی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت می‌کنند و باید دانش آموزانی در این مدارس تحصیل کنند که هم خود او و هم خانواده دانش آموز آمادگی مقدماتی در این زمینه‌ها داشته باشند و این رویکرد در جریان مصاحبه به صورت شفاف خدمت آنها بیان می‌شود تا خروجی این مدارس، خدمت‌گذارانی صدیق و کارآمد برای نظام اسلامی باشند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی