پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۱-۳۰

اجرای طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» ویژه نوجوانان در کشور

دبیر اجرای طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) گفت: مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی و مؤسسه تخصصی قرآنی صراط، طرح «تلاوت «شباب‌الرضا(ع)» شامل شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی را با حداکثر توان و امکانات و بهره‌گیری از اساتید و کارشناساس متخصص، متعهد و مجرب در جهت رشد و تعالی آموزش جامع قرآن کریم در کشور جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام برگزار می‌کند.

حسین مقدم کیا در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: طرح ملی «تلاوت شباب‌الرضا(ع)» از سال 1391 با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: کشف و پرورش استعداد قرآنی نوجوان و تربیت چهره‌های بزرگ، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقاء سطح علمی و عملی همچنین رشد و شکوفایی قرآن آموزان نوجوان، بهره گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف، ابتدا، مفاهیم و...) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا از جمله اهداف برگزاری این طرح به شمار می‌رود.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع ) با اشاره به اینکه طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در سه دوره دو ساله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده است ، اظهار کرد: نوجوانانی که وارد این طرح می‌شوند طی دو سال می‌توانند به هدف اول برسند و به شرط قبولی در آزمون وارد مرحله بعدی می‌شوند علاوه بر این، راه یابی قرآن آموزان به سطوح استانی و سپس به مرحله کشوری و بین‌المللی از دیگر اهداف در نظر گرفته این طرح است.

مقدم کیا به آغاز ثبت نام سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) اشاره کرد و افزود: ثبت نام این دوره آموزشی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ماه ادامه دارد از همین رو دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال  می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی ww.melitelavat.ir در این طرح ملی قرآنی ثبت نام کنند و برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و مجازی در موسسات مجری طرح خواهد بود .

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تشویق و ترغیب قرآن آموزان، برگزاری رقابت‌های «شوق تلاوت رضوی» است که در این طرح، استعدادهای قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و آموزش آنها یکسان و منظم است بنابراین این طرح در قالب کشوری صورت می‌گیرد و تمامی استعدادهای ویژه از استان‌های مختلف را شامل می‌شود.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) یادآور شد: تاکنون شش دوره از این مسابقات برگزار شده است که مراحل نهایی این طرح در شهرها و مناطق گردشگری سطح کشور برگزار می‌شود و برگزیدگان به سفر مشهد مقدس، کربلا معلی، لبنان، سوریه ، عراق و پاکستان اعزام خواهند شد.

مقدم کیا خطرنشان کرد: در سال 1402 دو تن از قاریان نوجوان برگزیده ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت همراه با هیئت اعزامی متشکل از اعضای ستاد ، یک نفر مستند ساز و مسئول آموزش به شهرهای کراچی و حیدرآباد پاکستان اعزام شدند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی