پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۱

دیدار روسای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و بنیاد امامت

روسای دو بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و امامت در نشستی با هم دیدار و پیرامون مسائل مشترک و همکاری های فیمابین گفت وگو کردند.

به گزارش آستان نیوز، در این جلسه که در راستای اعلام نیاز بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برای طرح و برنامه‌ریزی دوره یا دوره‌های تربیت محقق برجسته کلام اسلامی با حضور دکتر احد فرامرز قراملکی، رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی و حجت الاسلام محمد تقی سبحانی، رئیس بنیاد امامت در محل بنیاد برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور ریاست بنیاد امامت و برنامه‌های این بنیاد، پیرامون مواردی گفت وگو و تبادل نظر شد.
تأکید بر همکاری بنیاد امامت در راستای ارائه طرح‌نامه پیشنهادی (اعم از طرح‌نامه کلی، تعریف مفاهیم و آیین‌نامه‌های مربوطه) برای ایجاد مرکز تربیت محققان برجسته در حوزه کلام اسلامی، تأکید بر هدف‌گذاری تربیت محقق کلام اسلامی به عنوان افرادی متخصص در دانش کلام که در عرصه بین‌المللی قابلیت نقش‌آفرینی و تأثیرگذاری باشند از جمله این موارد بود.
همچنین در ادامه این جلسه در خصوص اعلام نیاز بنیاد پژوهش‌ها برای تربیت محقق برجسته کلام اسلامی با تأکید بر قدم نهادن بر مرز‌های دانش کلام و دوری از بازخوانی گزاره‌های کلامی موجود، تأکید بر دوری از تمرکز بر اهداف کمّی همانند ایجاد مقاله، کتاب، پایان‌نامه و... و پیشنهاد ارائه پیشنهادهایی در رابطه با ساختاری مشابه به بورسیه که به محققان خروجی از این مرکز، ضمانت جذب یا دیگر ضمانت‌های اعطا شود، بحث و تبادل نظر شد.
از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه می‌توان به تأکید بر اینکه دوره مورد نظر تنها مربوط به محققان مشهدی نباشد بلکه مقیاس جغرافیایی آن، ایران قرار داده شود، تأکید بر ارائه پیشنهادهای آموزشی در حوزه‌های دانشی و مهارتی برای ورودیان مرکز، تأکید بر موضوع‌محور بودن هسته‌های پژوهشی مورد نظر در طرح پیشنهادی بنیاد امامت و تأکید بر توجه به موضوعات میان‌رشته‌ای در کلام اسلامی در عین تأکید بر حفظ مرز و حدود دانش‌ها اشاره کرد.

طرح آئین نامه‌های بنیاد امامت برای تربیت محققان کلام اسلامی
همچنین رئیس بنیاد امامت نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این جلسه، پس از ارائه گزارشی از اسناد و آیین‌نامه‌های بنیاد امامت برای تربیت محققان کلام اسلامی، نکاتی را مطرح کرد.
حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی گفت: در ساختار مرکز تربیت محقق کلام اسلامی، مسئله ریزش دانش‌پژوه مورد توجه باشد تا بتوان از افرادی که در میانه راه از ادامه مسیر باز می‌مانند، برای اهداف دیگر در مرکز یا دیگر مراکز استفاده کرد.
وی همچنین ایجاد ساختار آموزشی در کنار هسته‌های پژوهشی در مرکز مورد نظر و نه لزوماً پیش از آن را به عنوان طرحی پیشنهادی مطرح کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی