پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی
۱۴۰۳-۰۲-۰۱

کتاب «کار درمان افسردگی با رویکرد شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی» معرفی شد

کتاب «کار درمان افسردگی با رویکرد شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی» اثر سحر عطار و بهزاد ریگی کوته، از پژوهشگران تالار محققان کتابخانه مرکزی رضوی طی جلسه ای با حضور پژوهشگران این تالار رونمایی و معرفی شد. 

به گزارش آستان نیوز، این کتاب که توسط انتشارات ساوالان در شمارگان 50 نسخه به چاپ رسیده است، بیان کننده نوعی روان‌درمانی است که شامل ترکیبی از شناخت‌درمانی مراقبه ذهن‌آگاهی است. 
این شاخه به‌نوعی به‌معنای پرورش یک نگرش در لحظه اکنون و بدون قضاوت به نام ذهن‌آگاهی است. شناخت‌ درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی برای کمک به افرادی که دچار دوره‌های مکرر افسردگی و ناراحتی مزمن هستند، طراحی شده است. 
در این روش درمانی این ایده‌های شناخت‌ درمان با شیوه‌ها و نگرش‌های مراقبه‌ای مبتنی بر پرورش ذهن‌آگاهی ترکیب می‌شوند. هدف درونی این کار آشنایی با حالت‌های ذهنی است. 
«اختلال شخصیت مرزی مختلط» (راهنمای شناخت و مدیریت بیماری های همراه و هم زمان) اثر دکتر نیل.جی. فاکس، اثر دیگری که توسط این پژوهشگر با همراهی مهدی رئیسی منوجان به ترجمه رسیده است. 
این کتاب در 14 فصل به بررسی اختلال شخصیت مرزی، اختلال شخصیت مرزی خالص و مختلط با بیماری های هم زمان، افت و خیزهای شدید اختلال دوقطبی، فعالیت های موثر در حفظ ثبات خلق و خوی شما، احساس گناه و غم شما در افسردگی، فعالیت های موثر در مقاومت در مقابل افسردگی شما، وقتی واقعیت وجودی شما از طریق روان پریشی به چالش کشیده می شود، فعالیت های موثری که حال شما را در زمان حاضر تثبیت می کنند، رقابت بی پایان با اختلال کم توجهی – بیش فعالی، فعالیت های موثر در برنده شدن در این رقابت، زندگی با اختلال استرس پس از سانحه و اختلال استرس پس از سانحه مختلط سخت تر از شکستگی استخوان است، فعالیت های موثر برای غلبه بر آسیب روحی، بیماری عارضه دار، وقتی این فقط یک تلاش منحصر به فرد نیست، پرداخته است. 
در هر فصل تمرین ها و فعالیت هایی تحت عنوان «نکته قابل توجه» برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم و مشکلات اختلال شخصیت مرزی وجود دارد که کمک می کند تا راهبردهایی را برای کاهش تاثیر نامطلوب آنها بیاموزید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی