پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط خادمیاران رضوی کانون رضوی سلامت انجام گرفت:
۱۴۰۳-۰۲-۰۲

خدمت‌رسانی جهادی به ۲ هزار بیمار نیازمند در مناطق کم برخوردار شهرستان کرمان

مسئول کانون سلامت رضوی شهرستان کرمان از خدمت‌رسانی مخلصانه و جهادی به ۲ هزار بیمار نیازمند از سوی پزشکان و متخصصان خادمیار سلامت در مناطق کم برخوردار شهرستان کرمان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از کرمان؛ فاطمه حسنی، مسئول کانون سلامت رضوی شهرستان کرمان با بیان اینکه به طور متوسط ماهانه ۱۵۰ بیمار تحت پوشش از خدمات این کانون استفاده می‌‌کنند، افزود: بیشترین خدمت به بیماران نیازمند در مناطق کم برخوردار شهرستان ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۸ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص به عنوان خادمیار و جمعی از پزشکان و کادر درمان استان در قالب نذر سلامت با این کانون همکاری دارند، افزود: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان کرمان بیش از ۴۶۰ بیمار توسط پزشک عمومی ویزیت و بیش از ۷۰۰ بیمار از خدمات تخصصی قلب، چشم، داخلی، خدمات دندانپزشکی و اطفال استفاده کرده‌اند که هزینه این خدمات بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که توسط خیرین، ناذرین و خادمیاران سلامت پرداخت شده است. 
خانم حسنی، با بیان اینکه این کانون از سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده است گفت: خدمت مخلصانه فقط برای رضای خدا برای افزایش سلامت جامعه از جمله نیات جامعه پزشکی همکاری کننده این نهاد است.
وی با تاکید بر وظیفه این کانون مبنی بر تهیه دارو، خدمات و امکانات پزشکی برای خدمت‌رسانی درمانی به بیماران نیازمند، اظهار کرد: سطح خدمت‌رسانی و جامعه هدف از طریق فعالیت کانون‌های محلی در محلات و شناسایی بیمار و اطلاع‌رسانی وضعیت نیازمندی خانواده‌های دارای بیمار به کانون سلامت است، که نوع بیماری و نیاز‌های درمانی در این کانون مشخص می‌شود.
حسنی عنوان کرد: در صورتی که بیمار نیاز به طی مراحل درمانی داشته باشد به مراکز درمانی که به این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند ارجاع داده می‌شود و تمامی مراحل از جمله نیاز به پزشک عمومی و تهیه اقلام دارویی از طریق داروخانه‌های طرف قرارداد، تا بهره‌مندی از خدمات و امکانات بالاتر مانند نیاز به پزشک متخصص و مسائل پاراکلنیکی برای فرد بیمار توسط این کانون انجام می‌شود.
وی همچنین، ارائه خدمات پرستاری شامل پاسمان، خونگیری وصل سرم به تعداد ۶۰ نفر، اندازه گیری و تست فشارخون ۵۰۰ بیمار، تامین هزینه دارو ۶ بیمار احسان پذیر به مبلغ ۱۷۳میلیون ریال و خرید تجهیزات پزشکی به مبلغ ۴۲ میلیون ریال از دیگر خدمات و فعالیت‌های این کانون بوده است.
وی در پایان به اردوهای جهادی توسط خادمیاران کانون سلامت در مناطق کم برخوردار شهرستان کرمان اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ۴ دوره اردوی جهادی با حضور پزشکان متخصص داخلی، قلب و عروق، دندانپزشکی و داخلی برگزار شد که خوشبختانه در هر دوره به قریب ۲۵۰ نفر از بیماران احسان پذیر خدمات پزشکی رایگان ارائه شده است. 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی