پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۲

برگزاری بیش از ۴هزار روضه خانگی توسط خادمیاران رضوی کرمان در سال ۱۴۰۲

خادمیاران رضوی استان کرمان به عنوان شاگردان مکتب سلیمانی با رونق عزاداری‌ها و برپایی روضه‌های خانگی این فرهنگ را زنده نگه می‌دارند.

به گزارش آستان نیوز از کرمان، جلیل رضازاده، مسئول کانون تبلیغ دینی شهرستان کرمان گفت: خادمیاران رضوی درسال ۱۴۰۲ در ماه محرم، صفر، رمضان، ایام فاطمیه و مناسبت‌های مذهبی به منظور ترویج فرهنگ رضوی روضه‌های خانگی و محلی را در شهرستان کرمان احیا و با اعزام مبلغین دینی و مادحین و ذاکرین اهل بیت (ع) بیش از ۴ هزار مجلس روضه خانگی برگزار کرده است.
رضازاده به سفارش اهل بیت (ع) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه‌های خانگی و اثرات آن در زندگی انسان مسلمان اشاره و تصریح کرد: برگزاری این گونه آیین‌ها در منازل و توجه اهل خانه به شعائر دینی و مذهبی و برگزاری روضه‌های خانگی سبب تقویت مبانی اعتقادی و دینی در اعضای خانواده خواهد شد و این گونه توجهات به روضه‌های خانگی در خانواده نمونه و الگوی سبک زندگی اسلامی است.
وی با بیان اینکه در شهرستان کرمان بیش از 100 نفر از مداحان اهل بیت به عنوان خادمیار توفیق خدمت به بارگاه منور رضوی را داشتند اظهار کرد: این کانون در سال ۱۴۰۲ با حضور مبلغین دینی و مادحین در مدارس بیش از ۴۰ برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی را اجرا کرده است.
رضازاده به اعزام مادحین و ذاکرین رضوی در بیمارستان‌ها به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: در راستای تکریم مقام پرستار و تجلیل از کادر درمان به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا (ع) و... کانون تبلیغ دینی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر کرمان حضور پیدا کرده و با اهدای شاخه گل و نبات متبرک از بیماران عیادت و دلجویی کرده است.
وی ادامه داد: حضور در ۳۰ برنامه ملی و استانی از جمله جشن شکوفه‌ها، پویش مژده بهار، جشن عاطفه‌ها، حضور در برنامه صبحگاهی اداره‌ها و سازمان‌ها در چهارشنبه‌های امام رضایی، اردوی دانش آموزی راهیان نور، اجرای برنامه مداحان رضوی در نماز جمعه به مناسبت دهه کرامت، شهادت حضرت رضا(ع)، دیدار با خانواده شهدای حادثه ۱۳ دی گلزار شهدای کرمان از جمله برنامه‌های این کانون در سال قبل عنوان کرد. 
رضازاده ادامه داد: با مشارکت صداوسیما برنامه مناجات خوانی سحرها ماه مبارک رمضان با حضور مداحان و ذاکرین اهل بیت در برنامه زنده شبکه استانی سیمای مرکز کرمان به مدت ۳۰ شب انجام شد.
وی گفت: از تعداد ۱۰۶ خادمیاری کانون تبلیغ دینی شهرستان کرمان، ۴۰ نفر مداح و ذاکر و ۶۶ نفر روحانی و مبلغ دینی هستند که مبلغین دینی در ایام ماه مبارک رمضان در مناطق مختلف و مساجد اقامه جماعت داشته و بیان احکام و احیای شب‌های قدر را به عهده داشته‌اند.
مسئول کانون تبلیغ دینی شهرستان کرمان، هیئت‌های مذهبی را مروج گفتمان عاشورایی حضرت سیدالشهدا (ع) دانست و بیان کرد: خادمیاران رضوی کرمان به عنوان شاگردان مکتب سلیمانی با رونق عزاداری‌ها و برپایی روضه‌های خانگی این فرهنگ را زنده نگه خواهند داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی