پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۳

توسعه آبیاری نوین در شرکت کشاورزی رضوی با بازیافت ۱۰۰ تن نوار تیپ

مدیر آب و خاک شرکت کشاورزی رضوی از بازیافت بیش از ۱۰۰ تن از تجهیزات سامانه‌های آبیاری تحت فشار این مجموعه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

عباس درویشی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در واحد بازیافت شرکت کشاورزی رضوی، نوارهای تیپ مورد استفاده برای آبیاری مزارع و باغات، طی فرآیندی دوباره به چرخه تولید باز می‌گردند.

وی گفت: در این واحد نوارهای تیپ جمع‌آوری شده از مزارع، ابتدا خرد و شست‌وشو داده شده و سپس تبدیل به گرانول می‌شود و این گرانول‌ها در نهایت توسط شرکت‌های تولیدکننده مربوطه، لوله‌های پلی اتیلن تولید خواهد شد که برای انتقال آب چاه‌ها در کشت و صنعت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر آب و خاک شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به ظرفیت بازیافت روزانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم نوار تیپ در این واحد خاطرنشان کرد: واحد بازیافت شرکت در کشت و صنعت مزرعه نمونه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در سال 1401 با توجه به بالا رفتن مصرف نوار تیپ در کشاورزی و از طرفی نیاز به لوله‌های پلی اتیلن برای انتقال آب چاه‌ها، این واحد با رویکرد صرفه‌جویی در خرید لوله ایجاد شد که به دنبال آن نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای در خرید لوله صورت گرفت.

درویشی افزود: با توجه به فعالیت ۸ کشت و صنعت ذیل شرکت کشاورزی رضوی و در اختیار داشتن حدود ۸ هزار اراضی زیر کشت، در حال حاضر صرفا نوار تیپ‌های مورد استفاده در این کشت و صنعت‌ها بازیافت می‌شود.

وی از آبیاری حدود 85 درصد از اراضی این شرکت با استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، لزوم استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی