پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۳

آغاز نام‌نویسی دوره‌های آموزشی «مدرسه بهاری ملک» در کتابخانه و موزه ملی ملک 

نام‌نویسی دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران در چارچوب «مدرسه بهاری ملک» در سال 1403 آغاز شد. 

به گزارش آستان نیوز، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی مدرسه بهاری ملک در سال جاری نیز همچون دوره‌های گذشته در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی و با حضور استادان و هنرمندان بنام و باسابقه کشور در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. 
دوره «کارگاه آموزشی خط کوفی» با تدریس همایون مقدس در 8 جلسه از دوشنبه 10 اردیبهشت سال جاری در این موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در پایتخت برپا خواهد شد. استاد مقدس، سال‌ها در زمینه‌های هنر گرافیک، پویانمایی به ویژه ارائه آثار و آموزش خط کوفی در دو شاخه تحریری و تزیینی فعالیت داشته است.
دوره آموزشی «نگارگری، گل و مرغ و تشعیر» نیز با تدریس پریسا رحمانی در 4 جلسه از پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 در این مجموعه فرهنگی اجرا می‌شود. استاد رحمانی، مدرس و پدیدآور آثار هنری و مکتوب در زمینه هنرهای سنتی به ویژه نگارگری ایرانی است. 
همچنین دوره آموزشی «نقاشی پشت شیشه» با تدریس مهرنوش بشارت در 8 جلسه از پنجشنبه 20 اردیبهشت سال جاری در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار خواهد شد. استاد بشارت، مدرس و هنرمند کشور در زمینه هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی و صنایع دستی است. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی در این دوره‌های آموزشی و دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه مدیریت آموزشی ملک به نشانی «Club.Malekmuseum.org» مراجعه کنند. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند با شماره تلفن پشتیبانی سامانه ثبت‌نام دوره‌های آموزشی این مؤسسه: 66726613(داخلی 100) تماس بگیرند. 
این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به همت بخش پژوهش و آموزش خود برنامه‌های مختلف از جمله دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های عملی و نشست‌های علمی و تخصصی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به ویژه با محوریت گنجینه ملک در ادوار گوناگون برگزار می‌کند. 
شایان ذکر است، این مجموعه فرهنگی توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» آماده خدمات‌رسانی به اهل تاریخ و هنر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی