پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۴

ارائه کامل‌ترین خدمات سلامت در کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی/ خدمت‌رسانی به 5 هزار نفر در ۱۴۰۲

رئیس کلینیک چکاپ بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: این کلینیک با ارائه بروزترین و کامل‌ترین خدمات چکاپ سلامتی، آماده خدمت‌رسانی به مراجعان گروهی و انفرادی است چنان‌که با افزایش صد درصدی مراجعان، حدود پنج هزار نفر از خدمات آن در سال 1402 بهره‌مند شدند.

دکتر انسیه عرب‌عامری با تبریک هفته سلامت به فعالان این عرصه در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: چکاپ در علم پزشکی به معنای تعیین سطح پایه سلامت هر فرد و انجام تمام معاینات و آزمایش‌های لازم بر حسب سن و جنس برای بررسی وجود بیماری‌هایی است که هنوز علامت‌دار نشده‌اند و یا دارای علائم خفیف و نامشخصی هستند. 

 

وی افزود: برنامه چکاپ دوره‌ای با صرف كمترين زمان و هزينه و با ارزیابی مداوم عوامل خطر بیماری‌های مختلف به‌ویژه سرطان‌ها، به حفظ و ارتقاء سلامتی و افزایش طول عمر افراد کمک بزرگی می‌کند و نقش برجسته‌ای در پيشگيري و تشخيص زودهنگام، کاهش خطر ابتلا و عوارض بیماری‌های تهدیدکننده زندگی، کاهش هزینه‌های درمان، آشنایی با مهارت‌های سبک زندگی سالم و افزايش طول عمر دارد. 

 

دکتر عرب‌عامری ادامه داد: در واقع هدف اصلی انجام چکاپ، احترام به کرامت انسانی، حفاظت از سرمایه منابع انسانی، جلوگیری از تحمیل هزینه سنگین درمان و بازتوانی به فرد و سازمان‌های بیمه‌گر است. 

 

معرفی کلینیک چکاپ

رئیس کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی گفت: در این کلینیک خدمات چکاپ از جمله ارزیابی اولیه، معاینه‌های تخصصی و فوق تخصصی، آزمایشات عمومی و تخصصی چکاپ و... به عموم مخاطبان اعم از مراجعان گروهی از شرکت‌ها و سازمان‌ها و سایر مراجعان آزاد ارائه می‌کند. 

 

وی افزود: بیمارستان رضوی دارای تيمی کامل از پزشكان متخصص و فوق تخصص ماهر و باتجربه است که با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌ها و تجهيزات پزشكي، ارزيابي كلي سیستم‌های بدن را برای مراجعان خود در کلینیک چکاپ انجام می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: بیشتر مراجعان این کلینیک در سال گذشته، کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها بودند که در قالب انعقاد قرارداد گروهی نهاد مربوطه خود با بیمارستان رضوی از این خدمات بهره‌مند شدند. البته شاهد رشد تعداد مراجعان آزاد کلینیک نیز در سال 1402 بودیم.

 

ارائه خدمات در سطوح مختلف

دکتر عرب‌عامری گفت: فواصل و جزئیات برنامه چکاپ‌ نیز براساس سن، عوامل خطر و وضعیت سلامتی و بیماری هر فرد در این کلینیک تعیین می‌شود. به‌طور مثال، بررسی‌های لازم برای سرطان روده بزرگ و پروستات در سنین بالای 50 سال برای آقایان و سرطان پستان در سنین بالای 40 سال برای بانوان صورت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: در این راستا بیمارستان رضوی بسته‌های خدمتی چکاپ خود را در سطوح مختلف اعم از پایه، جنرال، یک، دو، سه و سه پلاس(+3) به مراجعان عرضه می‌کند که هر چه سطح بسته خدمتی بالاتر باشد، خدمات ارزیابی سلامتی کامل‌تر است. 

 

رئیس کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی افزود: امكان ارائه مراحل اوليه نظیر نمونه‌گیری آزمایشگاهی اين خدمت در محل و در قالب درخواست‌های گروهي نیز وجود دارد و بیمارستان بر حسب مبلغ قراردادها، تخفیفات 7 تا 15 درصدی را به مراجعان چکاپ گروهی ارائه می‌کند. 

 

چگونگی پذیرش مراجعان

دکتر عرب‌عامری همچنین تصریح کرد: شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند با معرفی رابط سازمانی، هماهنگی‌های لازم را برای دریافت خدمات گروهی در قالب انعقاد قرارداد انجام دهند.

 

وی گفت: سایر مراجعان آزاد و انفرادی نیز برای استفاده از خدمات کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی می‌توانند با مراجعه به لینک نوبت‌دهی کلینیک چکاپ در سامانه اینترنتی بیمارستان، مراحل نوبت‌دهی آنلاین و فرم چکاپ را تکمیل کنند. پس از تعیین سطح چکاپ توسط پزشک کلینیک با متقاضیان تماس و برای آن‌ها نوبت تعیین می‌شود. 

 

رئیس کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی ادامه داد: همچنین علاقه‌مندان برای استفاده از این خدمات بیمارستان رضوی می‌توانند به صورت حضوری به کلینیک چکاپ آن واقع در طبقه همکف ساختمان شماره یک بیمارستان مراجعه و فرم درخواست چکاپ را تکمیل کنند. 

 

وی گفت: با توجه به ارائه شرح حال وضعیت سلامتی مراجعان و سایر عوامل همچون جنس، سن و سایر ملاحظات فردی، پزشک کلینیک برای آنان بسته خدمتی را در نظر می‌گیرد. 

 

دکتر عرب‌عامری در خصوص وجه تمایز خدمات کلینیک چکاپ بیمارستان رضوی در مقایسه با سایر مراکز مشابه نیز خاطرنشان کرد: این مجموعه درمانی یک بیمارستان بسیار مجهز با درجه یک عالی در مشهدمقدس است و پرسنل آن علاوه‌بر سرعت عمل و دقت بالا در کار خود، تکریم ارباب رجوع را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی