پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۶

تولید ۵۷۰ هزار اصله نهال پایه رویشی و بذری در موسسه بذر و نهال رضوی

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی از تولید ۵۷۰ هزار اصله نهال پایه رویشی و بذری در این موسسه طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: عرضه این نهال‌ها همزمان با خزان درختان در اوایل آذرماه آغاز شد.

مهندس محمد هاشم‌زاده در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: بدین منظور بالغ بر ۶۰ رقم نهال مثمر از گروه‌های هسته‌دار، دانه‌دار و دانه خشک برای عرضه در نهالستان آماده و همراه با نهال‌های مرکبات به صورت گلدانی در مجموعه گلخانه‌ای موسسه ارائه شد.

او ادامه داد: علاوه‌براین، نهال‌های غیرمثمر با تنوع بیش از ۱۰ نوع و نیز درختچه‌های فضای سبزی در انواع مختلف به خریداران عرضه شد.

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش دوره فروش و عرضه نهال‌های گلدانی در تمام طول سال در این مجموعه خبر داد.

او درباره مشاوره‌هایی که در مرکز تخصصی تولید، عرضه و فروش نهال به مشتریان داده می‌شود هم خاطرنشان کرد: این مشاوره‌ها در دو بخش مشاوره‌های ترویجی و تخصصی ارائه می شود. در مشاوره ترویجی، موسسه در راستای مسئولیت اجتماعی و نیز ترویج باغداری و فضای سبز، موضوعات و نکات نوین کشاورزی، باغداری و فضای سبز را به مشتریان آموزش می‌دهد.

هاشم‌زاده ادامه داد: از جمله مواردی که در این آموزش‌ها مطرح می‌شود می‌توان به استفاده از نهال‌های پایه رویشی به جای نهال‌های پایه بذری، بکارگیری مواد نانو برای نگهداشت بیشتر آب، استفاده کمتر از سموم شیمیایی و دستیابی به محصول ارگانیک اشاره کرد.

او درباره موضوعاتی که در مشاوره‌های تخصصی آموزش داده می‌شود هم گفت: راهنمایی مشتریان در انتخاب انواع نهال هسته‌دار و دانه‌دار و دانه خشک، تعیین نوع رقم بسته به محل کاشت، مشاوره در خصوص نحوه بهینه نگهداری نهال، نحوه کاشت نهال، اصول باغداری از جمله هرس، تنک کردن، تغذیه و...، از جمله این موارد به شمار می‌رود.

هاشم‌زاده تاکید کرد: مشاورانی که در مرکز فروش نهال موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی به مشتریان مشاوره می‌دهند، از افراد متخصص با تجربه و دارای تحصیلات دانشگاهی انتخاب شده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی