پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:
۱۴۰۳-۰۲-۰۸

اعتقاد به مهدویت، تنها راه نجات بشریت است

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: مشکلات کنونی جامعه بشری تنها با ظهور حضرت حجت (عج) حل می‌شود و با حکومت ایشان، بشریت به آرامش خواهند رسید.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، به موضوع مهدویت و حکومت یکپارچه جهانی پرداخت و گفت: تاکنون ادیان و مذاهب بسیاری برای آینده جهان ادعاهایی داشته‌اند و فرجام جهان را به گونه‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌اند، اما تنها دینی که برای آینده جهان برنامه دارد، دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه ما مسلمانان اعتقاد داریم مهدویت و تشکیل حکومت یکپارچه مهدوی، فرجام و آینده جهان است، تصریح کرد: مشکلات کنونی جامعه بشری تنها با ظهور حضرت حجت (عج) حل می‌شود و با حکومت ایشان، بشریت به آرامش خواهند رسید.

این کارشناس دینی با اشاره به اعتقاد مسیحیان به بازگشت حضرت مسیح (ع) و نجات بشریت توسط ایشان، اظهار کرد: مسیحیان برنامه‌ای برای اداره جهان ندارند و تنها دین اسلام است که برای اداره جهان برنامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر، بیشتر جمعیت دنیا مسیحی هستند و حتی یهودی‌ها هم ادعا می‌کنند که منتظر مسیح هستند و در زمان ظهور حضرت حجت (عج)، حضرت مسیح (ع) پشت سر مولای ما در بیت‌المقدس نماز خواهد خواند و بدین ترتیب، جهان یکپارچه خواهد شد.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ اندیشمند و هیچ مکتب و آئینی در عالم وجود ندارد که برای مدیریت جهان، اندیشه و برنامه‌ای ارائه دهد، گفت: سال‌های اول پیروزی انقلاب، کمونیسم‌ها می‌گفتند ما برای اداره جهان برنامه داریم و بعد از آن، لیبرالیسم‌ها این ادعا را کردند، اما هیچ‌کدام برنامه مشخصی برای آن نداشتند.

وی با اشاره به فروپاشی کمونیسم و ناکارآمدی لیبرالیسم در حل مشکلات بشریت، خاطرنشان کرد: کمونیسم که ادعا داشت آینده جهان از آن آنهاست، از بین رفت و لیبرالیسم هم با شعار آزادی نتوانسته خدمتی به جامعه بشری ارائه کند و بشریت امروز از مشکلاتی که دامن‌گیرش شده، به ستوه آمده است.

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه در روایات اسلامی آمده است ظهور زمانی اتفاق خواهد افتاد که یک خلأ تئوریک در جهان به وجود بیاید، اظهار داشت: این خلأ امروز به وضوح در جوامع بشری قابل مشاهده است و همین امر، مقدمه جهانی ظهور است.

وی با تاکید بر اینکه جهان تشنه حکومتی یکپارچه است که بتواند مشکلات جامعه بشری در سراسر دنیا را حل کند، گفت: آمادگی پذیرش تفکر مهدوی حتی در کشورهای غربی هم به وجود آمده است، چرا که آنها برنامه‌ای برای حل مشکلات جامعه بشری ندارند و تنها مکتب فکری نجات‌بخش در جهان، مکتب مهدوی است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی