پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۰۸

اجرای پویش ملی «حسنه ماندگار» در استان مرکزی

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان مرکزی از برگزاری دوره آموزشی تسهیل‌گر جوانی جمعیت «حسنه ماندگار» در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از مرکزی؛ محمد بخشی اظهار کرد: دوره ملی آموزشی «حسنه ماندگار» با هدف تشکیل شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت و تربیت کنشگر ‌فعال با استفاده از فنون کاربردی در این زمینه با حضور اساتید مجرب ششم اردیبهشت ماه با حضور داوطلبان از سراسر استان در تالار آیت الله هاشمی واقع در ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی(فلق) برگزار شد.
وی عنوان کرد: این دوره با قرائت تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، صلوات خاصه حضرت رضا (ع) و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و سپس غلامی، معاون خادمیاری استان توضیحاتی پیرامون دوره آموزشی ارائه و تاکید کرد تا حاضرین از بیانات اساتید پژوهشگر دوره، بهره لازم را ببرند. 
بخشی افزود: در این دوره آموزشی که با محوریت کانون خدمت رضوی و تربیت تسهیل گران جوانی جمعیت برگزار شد، ۱۵۰ نفر از خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان‌های مرکزی حضور داشتند و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
وی گفت: انتظار است این جامعه هدف، به عنوان کنشگران فعال اجتماعی بتوانند نسبت به فرهنگ سازی در فضای عمومی حوزه جمعیت، جوانی جمعیت و افزایش سرانه جمعیت، گام‌های مؤثرتری بردارند.
وی افزود: این دوره به همت دبیرخانه کارگروه جوانی جمعیت بنیاد کرامت رضوی (آستان قدس رضوی) و کانون خدمت رضوی استان مرکزی با همکاری بنیاد ملی خانواده و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

در این دوره آموزشی همچنین حجت الاسلام والمسلمین شفیعی، نویسنده کتاب کابوس سالمندی و مدیر موسسه جوانه‌های مدینه فاضله و دبیر شورای سیاست‌گذاری جمعیت ستاد نماز جمعه کل کشور از مطالب کتاب خود سخن گفت و توضیحاتی درباره جهان قبل از انقلاب جنسی و بعد از انقلاب جنسی ارائه داد.
وی با بیان اینکه استان مرکزی ۶۰ درصد آمار طلاق و رتبه پنجم را در کشور در این خصوص دارد، گفت: آسیب شناسی فردی و اجتماعی طلاق در جامعه کنونی موجب شده تا ایران به سوی سالمندی پیش برود و رتبه چهارم جمعیت سالمند در کشور را بدست آورد که باید در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشید و باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری با جهاد تبیین می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد و کمک شایانی در اقتدار نظام جمهوری اسلامی داشت.
بعداز اقامه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار دوره آموزشی با سخنرانی حجت الاسلام حسین زاده، متخصص تبلیغ چهره به چهره و فنون کنشگری در مبحث اسقاط جنین و احکام و روایات و آیات قرآن در این زمینه ادامه یافت و مطالبی در مورد بهانه‌های منتهی به سقط و قتل جنین عنوان کرد و این فاجعه انسانی را یکی از معضلات کاهش جمعیت برشمرد و در انتهای مباحث استاد شفیعی به برخی از سوالات دانش پژوهان پاسخ داد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی