پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛
۱۴۰۳-۰۲-۰۹

عملیات «وعده صادق» ، تجلی اقتدار ایران در دفاع از حریم مقاومت

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: عملیات «وعده صادق» نقطه عطفی در معادلات منطقه بود و نشان داد که ایران به عنوان حامی محور مقاومت، در برابر هرگونه تجاوز دشمن ایستادگی خواهد کرد. 

به گزارش آستان نیوز، مسعود اسداللهی در دومین نشست تخصصی با عنوان «وعده صادق» به بررسی تحولات منطقه و راهبرد ایران در قبال رژیم صهیونیستی پس از عملیات "وعده صادق" پرداخت و به نقش انقلاب اسلامی در الهام‌بخشی به محور مقاومت و پیامدهای قاطعیت ایران در پاسخ به تجاوز دشمن اشاره کرد.
 

تحولات منطقه: قبل و بعد از وعده صادق
وی با بیان اینکه فروردین ماه سال جاری نقطه عطفی در تاریخ تحولات منطقه رقم خورد، گفت: تا پیش از عملیات «وعده صادق» ، رژیم صهیونیستی با قدرت‌نمایی خود، رعب و وحشت را در دل مردم منطقه انداخته بود و بسیاری از کشورها امید خود را برای مبارزه با این رژیم از دست داده بودند.
 

انقلاب اسلامی: الهام‌بخش محور مقاومت
استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل غرب آسیا افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، روحیه جدیدی به مبارزات ضد صهیونیستی در منطقه تزریق شد و مردم فلسطین و دیگر کشورهای منطقه با الهام از این انقلاب، راه مبارزه مردمی را پیش گرفتند و با تشکیل محور مقاومت، به مقابله با رژیم اشغالگر پرداختند.
 

موفقیت‌های محور مقاومت و خشم دشمنان
اسداللهی بیان کرد: با گذشت زمان، محور مقاومت با رهبری سردار سلیمانی به دستاوردهای چشمگیری در مبارزه با اسرائیل، آمریکا و داعش دست یافت از همین رو این موفقیت‌ها، خشم دشمنان را برانگیخت و آنها را به اتحاد علیه محور مقاومت سوق داد.


تجاوز دشمن و پاسخ قاطع ایران
وی خاطرنشان کرد: در این راستا، دشمنان با حمله به نیروهای سپاه پاسداران در سوریه، به دنبال محک زدن ایران و سنجش اراده این کشور در برابر تجاوز بودند اما ایران با قاطعیت و اقتدار به این تجاوز پاسخ و عملیاتی تحت عنوان «وعده صادق» را انجام داد.
 

پیامدهای عملیات «وعده صادق» 
استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل غرب آسیا اظهارداشت: عملیات «وعده صادق» پیامدهای مهمی به دنبال داشت و این عملیات نشان داد که ایران در برابر تجاوز دشمن قاطعانه ایستادگی می‌کند و هرگونه تعرضی را به شدت پاسخ خواهد داد. 

اسداللهی تاکید کرد: این عملیات به دشمنان فهماند که اتحاد آنها علیه محور مقاومت بی‌فایده است و نمی‌توانند با زور و قلدری به اهداف خود دست پیدا کنند و علاوه بر این، عملیات «وعده صادق» به الهام‌بخشی به دیگر ملت‌های منطقه برای مبارزه با ظلم و ستم و احقاق حقوق خود کمک کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی