پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

طی سلسله نشست های اندیشگاه رضوی؛
۱۴۰۳-۰۲-۱۱

راهکارهای مشارکت مردم در توسعه فعالیت های فرهنگی بررسی شد

راهکارهای مشارکت مردم در توسعه فعالیت های فرهنگی با حضور جمعی از پژوهشگران در سلسله نشست های اندیشگاه رضوی کتابخانه مرکزی رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

به گزارش آستان نیوز،  دکتر روح الله رشیدی پژوهشگر و فعال فرهنگی و نویسنده کتاب به اضافه مردم در این جلسه که در تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی رضوی برگزار شد، مردم محوری بودن را اصل قاعده هرم اصول فرهنگی عنوان کرد و گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی دیده می شود چقدر حضور مردم و جمهوریت برای رهبر آن اهمیت داشته باشد.
وی اظهار کرد: کار فرهنگی عصر انقلاب دهه شصت نوعا در تمام سطوح مردمی است در حالی که با بررسی وضعیت موجود می بینیم مردم در عمده فعالیت های فرهنگی هیچ نقشی را به عهده ندارند، در حالی که در تمام سطوح فعالیت فرهنگی مردم باید حضور داشته باشند.
رشیدی، با تاکید بر اینکه تمام ابعاد کار فرهنگی اعم از ایده پردازی، طراحی باید روایت گر دغدغه مردم و تاریخشان باشد، تصریح کرد: مردم خود را باید در آن کار فرهنگی ببینند که در غیر این صورت با آن همراهی نمی کنند.
وی افزود: مسائل مردمی در متن زندگی آنها وجود دارد و اگر با مردم باشیم می توانیم بفهمیم دغدغه های آنها چیست؟
رشیدی به شبهه متواتری در خصوص حضور مردم در فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: آنچه به آن استدلال می شود این است که همه مردم کار فرهنگی را یاد ندارند که اینجا پای آموزش واقعی به میان می آید و مردم در دل عملیات ها باید این آموزش ها را ببینند
این پژوهشگر، عرضه محصول یا اثر را سطح سوم کار فرهنگی عنوان کرد و مرحله عرضه و توزیع بخشی از تربیت و رشد دانست.
وی بیان کرد: به اضافه مردم شدن یعنی رفتن به سمت مردم نه اینکه منتظر بود تا مردم سمت آنها بیایند. کاری که مشارکت پذیر نباشد کار فرهنگی نیست چون با مردم نسبت ندارد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی