پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت انتشارات به‌نشر؛
۱۴۰۳-۰۲-۱۲

نشست نقد و بررسی رمان بلند پیامبر(ص)  در مشهد برگزار می‌شود

به همت انتشارات به‌نشر، نشست نقد و بررسی رمان بلند پیامبر(ص) در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز،  این نشست پنج شنبه ساعت  10 صبح به دبیری دکتر مهدی سیم‌ریز مدیر تولید انتشارات به‌نشر  میزبان حضور دکتر محمدحسین رجبی دوانی کارشناس و منتقد کتاب خواهد بود. 
 هم چنین نقی سلیمانی نویسنده اثر حضور آنلاین در این نشست دارد.
رمان ۹ جلدی «پیامبر» از به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) مجموعه داستانی مستند به قرآن، احادیث و اسناد تاریخی است که  به روایت مقاطع مختلف از زندگی خاتم الانبیاء(ص) می‌پردازد. 
این مجموعه خواندنی که مخاطب اصلی آن، نوجوانان هستند در قالب داستانی زیبا بر اساس قرآن، نهج‌البلاغه و کتاب‌های معتبر روایی به توصیف حیات گهربار پیامبر اسلام(ص) می‌پردازد. 
بخش‌بندی کتاب‌ها بر اساس دوره زندگی پیامبر با کتاب «پیش از تولد» آغاز می‌شود، با«کودکی»، «نوجوانی»، «جوانی» و «بزرگسالی» ادامه یافته و به کتاب‌های «میانسالی 1و2» و «کلانسالی 1و2» ختم می‌شود. 
 این رمان بلند زندگی پیامبر(ص)به قلم نقی سلیمانی رمان‌نویس، طنز‌نویس، منتقد و پژوهشگر ادبیات داستانی و زندگی نامه‌نویس مطرح کشور در طی ۱۲ سال تلاش و پژوهش قرآنی نوشته شده است. نویسنده دراین رمان ضمن پژوهش و تحقیق با استناد به قرآن،  بهره‌گیری از نهج‌البلاغه، احادیث معتبر، اسناد تاریخی، کتب بزرگان و دانشمندانی همچون شهید مطهری، علامه طباطبایی، دکتر شهیدی منابع معتبر روایی از جمله «تاریخ طبری»، «المیزان»، «نهج‌الفصاحه»، «مروج‌الذهب و معادن‌الجواهر» و «سنن‌النبی» به توصیف حیات گهربار پیامبر اسلام  وموضوعاتی چون برخوردهای پیامبر (ص) در اجتماع، خانواده، جنگ، صلح و غیره پرداخته و با ایجاد کشمکش‌های جذاب داستانی، رنگ و جلایی خاص به حادثه‌ها بخشیده و شیوه نگارش بدیع داستان تاریخی مستند را رقم زده  ودر بخش‌های از کتاب با بهره‌گیری از تکنیک «جاهای خالی» ذهن خواننده را درگیر می‌کند. 
گفتنی است علاقه‌مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی کتاب «رمان بلند پیامبر (ص)» می‌توانند فردا ساعت 10 صبح ضلع شرقی حرم مطهر رضوی، دوربرگردان شیخ طبرسی، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی