پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور ستایشگران اهل بیت(ع)؛
۱۴۰۳-۰۲-۱۳

از بسته‌ی شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ رونمایی شد

بسته‌ی شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ باعنوان « باشماسربلندیم» در حرم مطهر حضرت رضا(ع) رونمایی و در اختیار مادحان و ستایشگران ائمه اطهار(ع) قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، مراسم رونمایی از بسته ی شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ باعنوان « باشماسربلندیم» با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی و جمعی از ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عصر چهارشنبه 12 اردیبهشت در دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رسالت شاعران؛ ارتقای محتوای شعری
حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد، در بخشی از این مراسم با تأکید بر ضرورت ارتقای محتوای شعری، هنر ارائه و محتوا، گفت: امروز کشور ما تشنه محتوای فاخر و سبک‌های جدید و جذاب است. 
وی افزود: این رسالت خطیری است که بر دوش شما شاعران عزیز قرار دارد. امیدوارم با توسل به حضرت ثامن‌الحجج (ع) و تلاش مجاهدانه، بتوانید به بهترین نحو به این رسالت تاریخی عمل کنید و گامی در جهت اعتلای فرهنگ و ادبیات کشور بردارید. 
معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی متذکر شد: آیندگان به زمان ما نگاه خواهند کرد و امیدواریم شاهد شکوفایی ذهن‌ها، ادبیات فاخر و محتوای دقیق در آثار شما باشند، به گونه‌ای که راهنمای نسل‌های آینده باشد.

دریافت 2000 هزار شعر از سراسر کشور با محوریت دهه کرامت
همچنین حسین قاسمی، مسئول رواق دعبل حرم مطهر رضوی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار داشت: فراخوان شعر رضوی حدود سه ماه قبل آغاز شد و نزدیک به 2000 شعر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد.
وی افزود: پس از غربالگری، حدود 200 شعر فاخر و مناسب با دهه کرامت انتخاب شد و در قالب مجلدی با عنوان « از بسته ی شعر دهه کرامت ۱۴۰۳» گردآوری شده است. این بسته شامل اشعار امام رضایی از ولادت حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) تا میلاد امام رضا (علیه‌السلام) است.
گفتنی است، در پایان این مراسم از 6 نفر از شاعران و مداحان پیشکسوت اهل بیت(ع) تقدیر و تجلیل شد.
.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی