پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۳

بسته محتوایی شعر رضوی؛ گامی در جهت ارتقای محتوای مداحی

مسئول رواق دعبل حرم مطهر رضوی گفت: هدف از گرداوری و تدوین از بسته ی شعر دهه کرامت ارائه محتوای جدید و باکیفیت به مداحان است

حسین قاسمی، مسئول رواق دعبل حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار داشت:  فراخوان شعر رضوی حدود سه ماه قبل آغاز شد و نزدیک به 2000 شعر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد. پس از غربالگری، حدود 200 شعر فاخر و مناسب با دهه کرامت انتخاب شد و در قالب مجلدی گردآوری شده است.
وی افزود: جامعه مخاطبان این بسته محتوایی، مداحان گرامی هستند، به خصوص مداحان حرم حضرت رضا (ع)، مداحان مشهد مقدس و همچنین مداحانی که در کاروان زیر سایه خورشید در سال‌های گذشته در شهرها و روستاها و استان‌های مختلف خدمت‌رسانی کرده‌اند.
قاسمی با اشاره به هدف از ارائه این بسته محتوایی، گفت: هدف ارائه محتوای جدید و باکیفیت به مداحان است تا بتوانند دل زائرانی که از حرم مطهر حضرت رضا (ع) دور هستند را با نوای خود شاد کنند.
وی در ادامه به معرفی رواق دعبل پرداخت و گفت: این رواق محل فعالیت شاعران آیینی، مداحان، دکلمه خوانان و شعرخوانان نوجوان است. برنامه های این رواق از سال 1399 با همراهی اساتید بزرگوار آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.
قاسمی با اشاره به فعالیت‌های رواق دعبل، اظهار داشت: در این رواق، اساتید به تربیت و آموزش نوجوانان مستعد در زمینه شعرخوانی، دکلمه خوانی، مداحی و اجرای صحیح می‌پردازند. همچنین محتواهای درست و دقیق در اختیار این نوجوانان قرار داده می‌شود.
وی با اشاره به استقبال زائران از اجراهای این نوجوانان در حرم مطهر، از خانواده‌هایی که در مشهد مقدس یا سایر نقاط کشور فرزندانی با استعداد در زمینه شعرخوانی، دکلمه خوانی و مداحی دارند دعوت کرد تا به رواق دعبل واقع در صحن پیامبر اعظم، بین باب الجواد و ایوان ولی عصر مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی