پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

دکتر تیجانی:
۱۴۰۳-۰۲-۱۳

وحدت مسلمانان با تمسک به قرآن و عترت پیامبر(ص) تحقق می یابد

استاد دانشگاه سوربن گفت: باید اختلافات خود را به حداقل برسانیم تا به عنوان امت واحده پیامبر(ص) و اتحاد مسلمانان خودمان را نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، دکتر تیجانی، اسلام شناس مشهور، رهبر شیعیان تونس و استاد دانشگاه سوربن، در جمع 165 زائر مسلمان از کشور اندونزی که عصر چهارشنبه 12 اردیبهشت به حرم مطهر رضوی مشرف شده بودند، به آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا؛ همگی به ریسمان خدا چنگ زنید» اشاره کرد و گفت: همه ما باید در یک مسیر حرکت کنیم و یک هدف را دنبال کنیم. این هدف برای ما میسر نمی‌شود مگر اینکه از عترت و قرآن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبر همه ما یکی است و قرآن هم یکی، به اختلافات موجود میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: اختلافات ما به دلیل برداشت‌های مختلف از قرآن است. اهل سنت می‌گویند قرآن و سنت پیامبر، و شیعیان می‌گویند قرآن و عترت پیامبر. این برداشت‌های متفاوت باعث شده که با هم اختلاف داشته باشیم.

دکتر تیجانی در ادامه گفت: ما باید اختلافات خود را به حداقل برسانیم تا به عنوان امت واحده پیامبر و اتحاد مسلمانان خودمان را نشان دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت یادگیری از عترت پیامبر، به ویژه امام علی (ع)، اظهار داشت: من با تحقیقات و تألیفات فراوان به این نتیجه رسیده‌ام که تنها راه یادگیری قرآن و عترت پیامبر(ص)، امام علی (ع) است. پیامبر(ص) در حق ایشان فرمودند: "من شهر علم هستم و علی در آن است." پس اگر می‌خواهید وارد مدینه شوید، از در آن بیایید.

دکتر تیجانی در پایان سخنان خود گفت: راه رسیدن به وحدت نیز امام علی (ع) است. ما باید با این امام هم‌نشین شویم و از ایشان یاد بگیریم که چگونه مسلمان حقیقی باشیم و از ایشان تبعیت کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی