پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

حجت‌الاسلام بی‌نیاز:
۱۴۰۳-۰۲-۱۶

ترویج امر به معروف و نهی از منکر در حرم مطهر رضوی وظیفه‌ای همگانی است

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی گفت: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین زائران حضرت رضا (ع) وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در برابر این واجب الهی احساس وظیفه کنیم.

حجت‌الاسلام سلمان بی‌نیاز در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز اظهار داشت: دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی با هدف گفتمان‌سازی و راهبری این فریضه در حرم منور رضوی تأسیس شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پوشش زائران حرم مطهر، گفت: تعیین حد پوشش زائران خانم، تاسیس، تجهیز و ارتقای 10 اتاق تحویل چادر امانت با چادرهای متنوع و رنگی، توزیع بروشور "ایرانی الاصل"، برگزاری مسابقه کتابخوانی "ستاره‌ها چیدنی نیستند"، نصب پوستر تصویری آیین‌نامه پوشش زائران، تذکر "ادب حضور و حجاب" در بین‌الصلاتین‌ها، برگزاری پایگاه سبک زندگی فاطمی، ارسال پیامک "لزوم رعایت حجاب" و طرح آئینه رضوی (گفتگوی چهره به چهره حجاب) از جمله این اقدامات است.

حجت‌الاسلام بی‌نیاز در ادامه به آموزش خادمان حرم مطهر در این زمینه اشاره کرد و گفت: بالغ بر 20 هزار نفر از خدمه آموزش دیده‌اند و جلسات توجیهی ویژه سرکشیک‌های خدمت افتخاری برگزار شده است. همچنین بروشور "یک کلمه آسان" توزیع شده و خدمت "خادم حجاب فاطمی" ایجاد و تقویت شده است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با فعالان و تشکل‌های عفاف و حجاب و دستگاه‌های مرتبط با موضوع حجاب برگزار شده است، گفت: دوره تربیت مدرس امر به معروف و نهی از منکر نیز برگزار شده و فراخوان طرح و ایده حجاب حرم مطهر رضوی نیز منتشر شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی به اقدامات سازمانی این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: سازماندهی فرآیند امر به معروف، برگزاری مستمر جلسات فریضتین امر به معروف، تاسیس واحد پاسخگویی دبیرخانه، اختصاص بیشترین موضوع تبلیغات محیطی به حجاب، برگزاری افکارسنجی و پایش مستمر وضعیت حجاب از جمله این اقدامات به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: مجموعه این اقدامات و فعالیت های ذکر شده توسط بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی انجام شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی