پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد؛
۱۴۰۳-۰۲-۱۶

معرفی بیمارستان رضوی به عنوان بیمارستان برتر در رعایت بهداشت دست

همایش «روز جهانی بهداشت دست» همراه با تقدیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان فوق تخصصی رضوی به عنوان بیمارستان برتر در زمینه رعایت بهداشت دست، در این بیمارستانِ وابسته به آستان قدس رضوی برگزار شد.  

به گزارش آستان نیوز، این همایش به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بهداشت دست 2024 میلادی، شنبه 16 اردیبهشت 1403 با حضور دکتر محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی و جمعی از مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان رضوی و همچنین سوپروایزرهای کنترل عفونت استان خراسان رضوی در سالن همایش این بیمارستان برپا شد.
در این مراسم دکتر محور ضمن خیرمقدم به حاضران، بر نقش کلیدی مدیریت بیمارستان در ارزش‌گذاری و فرهنگ‌سازی رعایت اصول بهداشت دست تأکید کرد. 
همچنین دکتر محمد صادقی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص نقش فرآیندهای انگیزشی در ارتقای رعایت بهداشت دست و دکتر محمدحسن اعلمی رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست بیمارستان امام رضا(ع) درباره مشارکت بیماران در رعایت بهداشت دست در این همایش سخنرانی کردند. 
اعظم چراغی رئیس اداره اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکتر رضا وفایی‌نژاد کارشناس مسئول کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به ترتیب با محوریت اهمیت رعایت اصول بهداشت دست در اعتباربخشی و بهداشت دست و پیشگیری از ایجاد عفونت‌های مرتبط با وسایل پزشکی و فرآیندهای درمانی، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. 
در ادامه برگزاری این همایش، دکتر کیارش قزوینی استاد میکروبیولوژی و عضو تیم کنترل عفونت بیمارستان رضوی با موضوع اهمیت کیفیت محلول هندراب در ارتقای شاخص رعایت بهداشت دست و نیز میترا وزیری سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان در خصوص اقدامات مؤثر در اثربخشی ارتقاء شاخص میزان رعایت بهداشت دست در بیمارستان مطالب خود را عنوان کردند. 
علاوه‌براین، مونا داوودی مدیرعامل شرکت نواگستر به بان شیمی در این همایش، گزارشی از چگونگی انجام پروژه هوشمندسازی در حوزه رعایت بهداشت دست در این بیمارستان ارائه کرد. 
 

اهدای لوح تقدیر به مدیرعامل بیمارستان
در این مراسم همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دکتر محور مدیرعامل بیمارستان رضوی با اعطای لوح تقدیری تجلیل کرد. در بخشی از متن این لوح تقدیر که به امضای دکتر محمد دهقانی معاون درمان این دانشگاه رسیده، آمده است:
«بدینوسیله از زحمات جنابعالی به علت همکاری متعهدانه در زمینه توسعه و ارتقاء نظام مراقبت عفونت‌های بیمارستانی و همچنین نهادینه‌سازی رعایت بهداشت دست و ایمنی بیمار که حاکی از مدیریت عالمانه و به‌روز شما بوده که منجر به کسب افتخار عنوان بیمارستان برتر در زمینه رعایت بهداشت دست شده است، تشکر و تقدیر به عمل می‌آید».

گفتنی است، پخش کلیپ‌های مرتبط با روز جهانی بهداشت دست، اجرای تیم هنری بیمارستان رضوی در رعایت بهداشت دست و تقدیر از تنی چند از فعالان و الگوهای منتخب در حوزه رعایت بهداشت دست و کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و این بیمارستان، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی