پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سرپرست انتشارات به‌نشر خبر داد: 
۱۴۰۳-۰۲-۱۷

عرضه 782 عنوان از بهترین ها و پر مخاطب ترین آثار به‌نشر در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی سال است که همه ساله در هفته‌های پایانی اردیبهشت یعنی از 19 تا 29 این ماه فعالیت خودرا آغاز و شور و حال فرهنگی کشور را متحول می‌کند . این آوردگاه فرهنگی در بازه زمانی ده روزه فرصتی است که کتاب دوستان، نویسندگان، ناشران از اقصی نقاط ایران و حتی کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و درباره کتاب به گفت‌وگو بپردازند. 

 انتشارات آستان قدس رضوی همچون سال‌های گذشته سعی دارد با همراهی دیگر موسسات آستان قدس رضوی همچون بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی،  دانشگاه امام رضا(ع) و ... در این نمایشگاه حضور پر رنگی داشته باشد. 
مسعود فرزانه سرپرست انتشارات به‌نشر در گفت‌وگو با آستان نیوز ، برگزاری نمایشگاه کتاب را بهترین موقعیت و شرایط برای آشتی دادن مردم با کتاب‌های خوب دانست که باید از آن بیشترین بهره را جست.
 وی  در ادامه تصریح کرد: در دوران پسا کرونا و در دو سال گذشته خوشبختانه شاهد استقبال و اقبال مخاطبان و عموم علاقه‌مندان به رویداد نمایشگاه کتاب هستیم. و لازم است برای افزایش این روند مثبت و سازنده، با توجه به حضور رقبای جدی برای کتاب باید برای ترویج کتاب و تبلیغ کتابخوانی از افراد کتاب‌شناس و عناصر مرتبط با ناشران و کتابفروش‌ها بهره بیشتری جست و از سوی دیگر در جهت کم رنگ شدن شایعه گرانی کتاب در کشور (گران نمایی کتاب) تلاش کرد. همچنین نیاز است کتاب‌های خوب و خوش‌خوان را معرفی و در جامعه گسترش داد و از ترویج کتاب‌های سطحی و بی‌محتوا جلوگیری نمود و طعم کتاب خوب را به مردم چشاند تا مردم بدانند در این جسم بی‌جان چقدر معانی جاندار است. 

حضور انتشارات به‌نشر با 782 عنوان در نمایشگاه کتاب 
سرپرست انتشارات به‌نشر تصریح کرد: امسال به طور دقیق با 782 عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت می‌کنیم از این تعداد 345 عنوان بزرگسال و 437 عنوان کودک است. 
 فرزانه، شمار مجموع آثار آماده شده برای ارائه در نمایشگاه کتاب را بیش از 49 هزار جلد عنوان کرد و افزود: این آثار در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، از طریق حضوری، مجازی و سامانه فروشگاهی در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

عرضه 400 عنوان کتاب کودک و نوجوان به‌نشر در نمایشگاه کتاب
فرزانه به عرضه400 عنوان از کتاب‌های پروانه (کتاب‌های کودک و نوجوان) انتشارات به‌نشر در یک غرفه جداگانه نمایشگاه کتاب تهران افزود: بخش کتاب‌های کودک و نوجوان به‌نشر با عناوین و مجلدات بیشتر از بزرگسال در نمایشگاه و در غرفه اختصاصی کودک ارائه می‌شود. مجموعه‌های کودکانه پرفروش همچون «قصه های حنانه»، «قصه های احکام»، آثار خانم "کلر ژوبرت"، مجموعه داستان های «صمیم»، «حکایت های کمال» و مجموعه رمان های دینی نوجوان مانند «پرواز اسب سفید»، «من و آقای همسایه»، «انتقام» و «بازیگر پنجم» در کنار بیش از 400 عنوان دیگر در اختیار کودکان و نوجوانان است. 
وی با بیان اینکه دو جلد از جدیدترین آثار محمد میرکیانی نیز به نمایشگاه کتاب تهران راه می‌یابند، تصریح کرد: مجموعه «ماجرای دشت مرموز» که پیش از این با جلدهای «جشن خرگوش ها»، «بازی بازها» و «ملکه موشها» عرضه شده بود، با دو جلد دیگر با عناوین «کاخ کلاغ ها» و «عروسی غازها» تکمیل و در نمایشگاه رونمایی می‌شود. 
 سرپرست انتشارات به‌نشر  افزود: مسابقه کتابخوانی «مامان جونی و زیارت» ویژه کودکان که از نوروز 1403 آغاز شده با مشارکت مرکز رسانه ای شیرازه و شبکه پویا ضمن ارائه اثر در غرفه به نشر، تا پایان نمایشگاه کتاب و ولادت حضرت رضا علیه السلام ادامه دارد و در ویژه برنامه کتاب شیرین سیما نیز مورد تبلیغ و معرفی قرار می‌گیرد. 
 وی یادآور شد: همچنین رویدادها و برنامه‌هایی از سوی انتشارات به‌نشر برای مخاطبان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است که می‌توان به برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب‌های «به دنبال ماه»، «تروریست‌های یهودی»، مجموعه ۵ گانه «ماجرای دشت مرموز»، کتاب «جان فیروزه جان»، مجموعه ۵ جلدی «مامان جونی و زیارت» اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی