پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی، 
۱۴۰۳-۰۲-۱۷

یک جوان 34 ساله از کشور پرو به دین مبین اسلام مشرف شد 

به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی یک جوان 34 ساله از کشور پرو (در آمریکای جنوبی) با گفتن شهادتین در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد. 

خورخه دنیل در گفتگو با خبرنگار آستان نیوز، به جزئیات این تشرف اشاره کرد و گفت: سال قبل با جهانگردی ایرانی که به پرو سفر کرده بود آشنا شدم و مشتاق بودم تا هر چه زودتر به ایران سفر کرده و حرم امام رضا(ع) را زیارت کنم. 
وی ابراز کرد: وقتی موضوع سفرم به ایران را به دوستانم مطرح کردم به شدت با من مخالفت کرده و مرا از این سفر منع کردند. دوستانم در واقع تجربه سفر به ایران را نداشتند و تنها از طریق اخبار مجازی‌ اطلاعاتی کسب کرده بودند و از دریچه نگاه غرب ایران را می‌شناختند. اما عده‌ای از دوستانم نیز به ایران سفر کرده بودند و از امنیت این کشور برایم گفتند و تشویقم کردند تا به ایران سفر کنم و از نزدیک این کشور را ببینم. 
این جوان تازه مسلمان که قبل از آمدن به ایران به ترکیه نیز سفر کرده و ضمن بازدید از مسجدی در قونیه، با مسلمانانی دیگر نیز آشنا شده بود، ادامه داد: به کشور ایران سفر کردم تا در مهد اسلام، پاسخ سؤالاتی را که مدت‌ها دنبالش بودم را دریافت کنم. 
وی تصریح کرد: در پرو که بودم به مسجد رفته و با قرآن آشنا شدم و در واقع پیش از اسلام آوردنم، با کتاب شریف قرآن آشنا شده و آن را مطالعه کرده بودم، همین خوانش قرآن و آشنایی با آن، ذهنم را برای پذیرش اسلام آماده‌تر کرد. 
او در ادامه از اعتقاد به «تثلیث» گفت: « تثلیث همواره برایم از غیرمنطقی‌ترین باورهای مسیحیت بوده.»  او همچنین از مادرش و اعتقادات او نیز گفت: در غربی که روابط آزادانه بین دختر و پسر منعی ندارد، مادرش مخالف رابطه با جنس مخالف خواهرانش بوده و تأکید بر ازدواج زودهنگام خواهرها داشته تا از گزند مناسبات نامشروع در امان بمانند. آنقدر مقید به مذهب بوده که نصف خانه مسکونی‌اش را وقف کلیسا کرده بود. مادرم اجازه سِرو مشروب را حتی در شب عروسی خواهرانم نداده.  
این جوان تازه مسلمان خاطر نشان کرد: در تماسی که از ایران با مادرم داشتم از دسترس نبودن الکل برایش گفتم و مادرم ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق گفت، «همین یک امتیاز ایران، کافیست تا بگویم همان‌جا بمان.» 
 او در ادامه از احساس خود در بارگاه منور رضوی گفت: با قدم گذاشتن در این قطعه از بهشت، مدهوش فضای پرانرژی و روحانی این حریم ملکوتی شدم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی