پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۸

بازدید اعضای هیئت امنای جامعه‌المصطفی(ص) لبنان از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع)

گروهی از اعضای هیئت امنای جامعه‌المصطفی(ص) کشور لبنان ضمن تشرف به بارگاه منور رضوی، در مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) حضور یافتند.

به گزارش آستان نیوز، در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد حسين مهدوي مهر، مدير منطقه اي جامعة المصطفى در لبنان، شيخ محمد زراقط مدير معهد الرسول الاكرم (ص) و مدير مركز الحضارة، سيدحسين ابراهيم؛ عضو هيئت علمي و مدير گروه قرآن و حديث و معاون تربيتي، شيخ قاسم آخوند؛ عضو هيئت علمي و معاون آموزش، حاج جواد عواضة؛ مدير ارتباطات و امور بين الملل جامعه المصطفی(ص) لبنان با حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حسن وحدتی شبیری، رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) دیدار و گفت وگو کردند.
رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) در حاشیه این جلسه هدف از این دیدار را هم اندیشی و تبادل نظر در زمینه اتحاد حقوقی جهان اسلام ذکر کرد و گفت: در همین راستا توافق شد همکاری های مشترکی بین آستان قدس رضوی و جامعه المصطفی لبنان صورت گیرد.
وی گفت: بخشی از این همکاری ها حول محور اتحاد علمای جهان اسلام و ایجاد همگرایی میان آن ها درخصوص مسائل جهان به ویژه مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین بود.
حجت الاسلام وحدتی شبیری در ادامه خاطر نشان کرد: علمای جهان اسلام باید دور هم جمع شوند و برای اتحاد بیشتر جهان اسلام از جهات مختلف گفت وگو کنند و این اتحاد را به علمای ادیان ابراهیمی تسری دهند تا با هم متحد شده و علیه ظلم حاکم در دنیا قیام کنند.
وی ادامه داد: انسان های آزادی خواه نیز باید با هم متحد شوند تا نظم نوین جهانی شکل گیرد و تحقق این اتحاد را در آینده نزدیک مشاهده نماییم. 
مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) تصریح کرد: اعضای هیئت امنای جامعه المصطفی لبنان نیز از این موضوع مهم استقبال و اعلام آمادگی کردند این حرکت علمی را از بیروت آغاز کنند تا به دنبال آن، این گفت وگوها میان نهادهای علمی  دانشگاه ها، موسسات و پژوهش های علمی و شخصیت های علمی اعم از فقها و حقوق دانان جهان اسلام شکل گیرد. 
حجت الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری دراین زمینه تاکید کرد:  شهر مشهد به دلیل محوریت آستان قدس و وجود امام رضا(ع) می‌تواند محور خوبی برای جهان اسلام باشد.
حجت الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری همچنین خاطر نشان کرد: این گروه از برنامه‌های مدرسه عالی فقاهت استقبال کردند و این برنامه ها را قابل استفاده در حوزه لبنان دانستند.
 وی افزود: مدرسه های کهن لبنان مثل جبل عامل که فقهای بزرگی مثل شهید اول، شهید ثانی، شیخ بهایی و ... پرورش یافته آن هستند، می‌تواند همچون مدرسه عالی فقاهت دوباره احیا شوند و دانشمندان بزرگی همچون شیخ حر عاملی و ....در آن رشد یافته و تربیت شوند.
مدیر مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) ابراز کرد: الگوی این مدرسه برگرفته از الگوی مدارس کهن از جمله مدرسه سید مرتضی و مدرسه جبل عامل و .... است اما به روز شده‌ اند و ما این توانایی را داریم که این الگوی تکامل شده را به آنان تقدیم کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی