پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۸

«پرواز پروانه‌» در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)

جشن تکلیف باشکوهی به منظور گرامیداشت ورود ۷۰۰ دختر نوگل مشهدی به سن تکلیف در رواق مبارکه دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، جشن تکلیف دختران با عنوان «پرواز پروانه‌ها» که با حضور 700 دختر مکلف و جمعی از مسئولان و خادمان آستان قدس رضوی به شکلی باشکوه برگزار شد. این جشن فرصتی مغتنم برای تبریک و تهنیت به این دختران و تبیین وظایف و تکالیف شرعی آنان در دوران بلوغ بود.

در این جشن، برنامه‌های متنوعی از جمله «صرف صبحانه رضوی»، «برنامه‌های شاد و کودکانه»، « سخنرانی و تبیین احکام و وظایف دینی دختران مکلف »، «هم‌خوانی دختران»، اجرای سرودهای "بابا رضا" و "امام رضا خیلی دوست دارم"» و «برگزاری نماز باشکوه جماعت» تدارک دیده شده بود که شور و نشاط خاصی را به این محفل معنوی بخشید.
 

تدارک برنامه‌هایی متناسب با سنین و علایق دختران مکلف

در بخشی از این مراسم خوراکیان در سخنانی خطاب به دختران مکلف، ضمن تبریک به آنان، اظهار داشت: همان‌طور که امام رضا (ع) همواره عنایت ویژه‌ای به شما دارند، شما نیز وظایف خود را نسبت به پدر و مادر و خودتان به درستی انجام دهید.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که برنامه‌هایی متناسب با سنین و علایق این دختران مکلف در حرم مطهر تدارک دیده شود تا این عزیزان از حضور در این مکان مقدس بیشترین بهره را ببرند. 
 

«پرواز پروانه‌» در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)


برگزاری جشن تکلیف برای  ۷۰ هزار دختر مکلف در حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام علی پایاب، مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی نیز در حاشیه این مراسم باشکوه در مصاحبه با خبرنگار آستان نیوز گفت: مفتخریم که در سال تحصیلی جاری، حرم مطهر رضوی میزبان بزرگ‌ترین جشن تکلیف دختران در سطح کشور بوده است. این امر نشان‌دهنده توجه و اهتمام ویژه آستان قدس رضوی به تربیت نسل نو و ترویج معارف دینی و مذهبی در بین نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: این جشن، که بزرگترین جشن تکلیف در جهان اسلام محسوب می‌شود، هیچ مشابهی در هیچ مجموعه و نهادی دیگر ندارد.

مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: در طول سال تحصیلی جاری، بالغ بر ۷۰ هزار دختر مکلف از مدارس مختلف مشهد، استان خراسان رضوی و همچنین زائران سراسر کشور که از طریق تماس تلفنی با مرکز «کبوترانه» ثبت‌نام کرده بودند، در این جشن‌های معنوی شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: حضور زائران بین‌المللی از اقصی نقاط جهان در این مراسم، شور و شکوه خاصی به این جشن تکلیف بخشید و نشان‌دهنده جاذبه‌های معنوی و فرهنگی حرم مطهر رضوی برای مسلمانان سراسر دنیا بود.

گفتنی است، برگزاری جشن تکلیف دختران با عنوان «پرواز پروانه‌ها» فرصتی مغتنم برای ترویج معارف دینی و مذهبی در بین نسل نو و تقویت باورهای دینی و مذهبی در جامعه بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی