پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۹

اجرای ۸۸۸ برنامه ویژه دهه کرامت توسط کانون خدمت رضوی استان سمنان

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: ۸۸۸ برنامه از سوی ۲۰۰ کانون در ۴۰ محور به مناسبت دهه کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز از سمنان؛ حسن سعدالدین در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت در سمنان گفت: در آستانه دهه کرامت ۲ طرح مهم شامل «سپاس معلم» برای تقدیر از ۵۰ معلم شاخص و «خداقوت کارگر» به منظور تقدیر از ۵۰ کارگر شاخص با اهدای هدیه از سوی آستان قدس برگزار شد.
وی افزود: از دیگر برنامه‌های مهم دهه کرامت برگزاری جشن خادمیاران با حضور آیت الله میرباقری منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، برپایی نمایشگاه وعده صادق، راهپیمایی شاد خانوادگی از میدان امام رضا(ع) سمنان تا پارک موزه دفاع مقدس، توزیع بسته‌های معیشتی، بازدید از خانواده‌های شهدا و جانبازان است.
سعدالدین اضافه کرد: همچنین برگزاری جشن موتوری و خودرویی، محفل ادبی پنجره فولاد، غبارروبی امامزادگان و گلزار شهدا، برنامه ۱۰ مسجد ۱۰ کرسی قرآنی، اطعام۲۰ هزار نفر، ایجاد بازارچه سرای خاتون برای ارائه صنایع دستی بانوان و آزادسازی پنج زندانی جرائم غیرعمد با یک میلیارد ریال اعتبار، به همراه برنامه «زیر سایه خورشید» برای هفدهمین سال در هشت شهرستان، از دیگر برنامه‌های شاخص دهه کرامت خواهد بود.
وی به برگزاری ۲ اردوی نذر سلامت در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اعزام تیم دندانپزشکی به روستاهای منطقه کالپوش از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.
سعدالدین تاکید کرد: در کانون سلامت ۱۷۰ پزشک عمومی و متخصص در حال همکاری هستند که ۶۴ نفر خادمیار محسوب می‌شوند.
سعدالدین بیان کرد: تعلیم و تربیت مجری طرح «چهارشنبه‌های امام رضایی» است و ترویج خدمت‌رسانی در این روز به نام امام رضا(ع) هدف گذاری شده است. کانون وقف و نذر نیز برای کمک به نیازمندان فعالیت دارد.
وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر اینکه «هیچ عملی نزد خدا پس از فرایض، به اندازه شادکردن مردم نیست» افزود: کانون‌های رضوی با خدمت به مردم به دنبال رضایت عمومی و حل مشکلات جامعه است.

برپایی اردوهای جهادی پزشکی در مناطق محروم
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان با اشاره به برپایی اردوی خدمات پزشکی در فرومد با هزینه‌کرد 7 میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال برای کمک به مردم، افزود: خدمات این کانون در سه راهبرد خادم مخلص، خدمت کریمانه و مخدوم محترم تعریف شده است.
وی توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۱۰ میلیون ریال، ۲۰۰ هزار اطعام، برپایی ۵۰ موکب در مسیر زوار، توزیع لوازم آموزشی به ارزش یک و نیم میلیارد ریال، اسکان ۱۰ هزار زائر، اعزام زائر اولی در قالب ۱۳ کاروان با ۶۰۰ نفر و برنامه‌ریزی برای اعزام ماهانه یک کاروان طرح «مهر درخشان» زائر اولی، از جمله عملکردهای سال گذشته مدیریت کانون‌های خدمت رضوی سمنان بیان کرد.
به گفته سعدالدین، سه مورد وقف جدید در شهرهای سمنان، سرخه و گرمسار شامل زمین، خانه و آپارتمان امسال ثبت شد و رسانه‌ها در هدایت واقفان نقش مهمی دارند.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان بیان کرد: استان سمنان 5 هزار خادمیار دارد که ۴۷ درصد آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی متوسط سنی خادمیاران رضوی سمنان را ۴۵ سال اشاره کرد و افزود: افراد تا ۵۵ سال قابلیت ورود به عرصه یاوران رضوی دارند و سعی شده در بخش یاوران رضوی جوانسازی شود.
وی با بیان اینکه یاور رضوی در ابتدای ورود باید پس از ۶ ماه خدمت و تایید به خادمیار تبدیل شوند، افزود: مدیریت کانون‌های خدمت رضوی استان ۱۸۵ کانون دارد که شامل ۶۵ کانون تخصصی و ۱۲۰ کانون محله‌ای شهری و روستایی است.
سعدالدین اضافه کرد: خادمیاران و یاوران رضوی در استان‌ها ۶۴۰ عرصه کاری برای خدمت دارند که فعالیت‌های عمومی و مردمی را شامل می‌شود و با تایید کانون می‌تواند یک شیفت خادمی در حرم آستان قدس رضوی باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی