پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۳-۰۲-۱۹

اجرای ۴۵۰ برنامه فرهنگی در استان بوشهر همزمان با دهه کرامت

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از اجرای ۴۵۰ برنامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی خبر داد و گفت: با هدف گرامیداشت دهه کرامت در شهرستان‌های ۱۰گانه این استان برنامه‌های مختلفی از سوی کانون خدمت رضوی استان برگزار می‌شود.

 به گزارش آستان نیوز از بوشهر، مهران خورده بین مقدم در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت که به همت کانون خدمت رضوی خبر و فضای مجازی استان بوشهر و با همکاری روابط عمومی استانداری بوشهر سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در سالن خبرگزاری ایرنا برگزار شد، با اشاره به شعار دهه کرامت با عنوان «با شما سربلندیم و همه خادم الرضائیم» گفت: برنامه‌های مختلفی در دهه کرامت در سراسر استان بوشهر از ۲۱ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر آغاز و تا میلاد امام رضا علیه‌السلام ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.
وی افزود: نخستین برنامه دهه کرامت تحت عنوان «میثاق با ولایت» با حضور گسترده خادمیاران جمعه 21 اردیبهشت ماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در مصلاهای نماز جمعه سطح استان و شهرستان‌های تابع با اهتزار پرچم سبز آقا علی ابن موسی الرضا (ع) و سخنرانی مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان  و دبیران کانون های خدمت شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های زیر سایه خورشید با هدف ترویج فرهنگ رضوی و رویکرد مردمی برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌ها با ورود خدام رضوی از بیست و سوم اردیبهشت در قالب برنامه «زیر سایه خورشید»، با غبارروبی گلزار شهدا در استان بوشهر آغاز می‌شود.

جشن شادمانه ویژه دختران رضوی
مهران خورده بین مقدم از برگزاری جشن شادمانه دختران رضوی در دومین روز از دهه کرامت خبر داد و افزود: این برنامه در مکان‌های مذهبی و عمومی و مدارس با اجرای برنامه‌های مختلف شادمانه ویژه دختران برگزار می‌شود و باید در این دهه تلاش کنیم سبک زندگی رضوی را بین مردم و اقشار مختلف تبیین و تشریح کنیم.

آزادی ۱۹ زندانی جرایم غیر عمد
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر در ادامه گفت: 50 کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، اجرای پویش نذر امام، آزادی ۱۹ زندانی جرایم غیر عمد با همکاری ستاد دیه، پخت و توزیع ۲۶ هزار بسته غذا، نور افشانی و اهتزاز پرچم حرم رضوی همراه با نقاره زنی و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) در شهر‌ها و نقاط مختلف روستایی و سواحل خلیج ‌فارس، افتتاح نمایشگاه دستاورد و فعالیت مشاغل خانگی تحت عنوان بازارچه خاتون، دیدار با خانواده شهدای گرانقدر، عیادت جانبازان و ایثارگران، برنامه ابنا الرضا، برپایی جشن برای خانواده شهدا و راه‌اندازی پاتوق کتاب از دیگر برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

اجتماع بزرگ رضوی در سراسر استان
خورده بین مقدم برگزاری شب شعر رضوی ، راه‌اندازی میز مشاوره روانشناسی و خدمات حقوقى رضوی، حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه و محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی، اجتماع بزرگ رضوی در نقاط مختلف استان بوشهر و همایش «ضامن آهو» ویژه محیط بانان سازمان محیط زیست و برنامه شکوه مادری را دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد. 

کلنگ احداث 8 چایخانه دائمی دراستان
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به پویش «یک استکان بهشت» گفت: ۸۸۸ چایخانه حضرتی می‌بایست در کشور در سطح استان‌ها احداث شود که سهم استان بوشهر ۲۵ چایخانه است که در دهه کرامت ۸ چایخانه دائمی کلنگ زنی می‌شود.

میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید از ۲۳  اردیبهشت ماه
وی بیان کرد: استان بوشهر از ۲۳  اردیبهشت ماه میزبان کاروان زیر سایه خورشید است که در دو گروه پنج نفری در شمال و جنوب در نقاط مختلف استان، برنامه‌های متنوعی اجرا و شهرها و روستاهای استان متبرک به پرچم رضوی و از راه دور دلداگان زائر امام رضا(ع) می‌شوند. 
وی با اشاره به اعزام زائر اولی‌ها در ایام مختلف سال گفت: در سال گذشته ۵۴۰ زائر اولی در قالب ۱۲ کاروان به مشهد مقدس اعزام شدند. 
مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر ضمن تشکر از خادمیاران و یاوران رضوی اضافه کرد: 2هزار و ۳۰۰ خادمیار و یاور رضوی با ۱۹ کانون تخصصی و۵۷ کانون محله‌ای در استان بوشهر فعال هستند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی